Gleichzeitig sind wir auch in vielen anderen Bereichen führender High-Tech-Unternehmen aktiv, darunter auch in der Verteidigung.
Für ein Projekt bei unserem bekannten, internationalen Kunden AIRBUS in Donauwörth suchen wir Sie als Support Customer Logistics Manager (d/m/w).
.
Unterstützung des Customer Logistic Managers (CLM), insbesondere im Bereich Order Administration, zivil und militärisch
Unterstützung des CLMs bei den Aufgaben Angebotserstellung & Auftragsanlage, Prüfung und Materialverfügbarkeit, Material-Allokation, Lieferungserstellung & direkte Kommunikation mit Lager und Spediteuren
Unterstützung des Customer Logistics Managers bei seiner Aufgabe die Vertragsbedingungen von "By the Hour"-Verträgen umzusetzen und die Kundenzufriedenheit im Geschäft mit Ersatzteilen, Reparaturen und flugstundenbasierten Dienstleistungen sicherzustellen
Aircraft on Ground (AOG), Garantie, Lager und Transport,
Wahrnehmung der Verantwortung für die Einhaltung von Compliance-Vorgaben und konsequentes Handeln mit Integrität - als Grundlage für den nachhaltigen Erfolg, den guten Ruf und das Wachstum des Unternehmens
.
Berufsausbildung: eine kaufmännische Ausbildung mind. Techniker/ Fachwirt oder eine technische Ausbildung mind. über 3 Jahre, Einkauf mind. über 3 Jahre, Kaufmännische Sachbearbeitung mind. über 3 Jahre, Supply Chain / Logistics mind. IT: SAP mind. Sprachkenntnisse: Deutsch mind. verhandlungssicher,m Englisch mind. verhandlungssicher, Französisch kann von Vorteil sein
----------------------------------------
english:
We have been an established partner of the international aerospace industry for decades. We would therefore be pleased to welcome you to our highly qualified team at HESYS in the future.
We are looking for a Support Customer Logistics Manager (m/f/d) for a project with our well-known international customer AIRBUS in Donauwörth.
. Support the Customer Logistics Manager (CLM), particularly in the area of order administration, both civil and military.
Support the CLM in the tasks of quotation preparation and order creation, checking and ensuring material availability, material allocation, delivery preparation, and direct communication with warehouses and freight forwarders.
Support the Customer Logistics Manager in their task of implementing the terms and conditions of "by-the-hour" contracts and ensuring customer satisfaction in the business with spare parts, repairs, and flight-hour-based services.
Cooperation with the key departments in Germany and France that deal with support and services (including Aircraft on Ground (AOG), warranty, warehouse and transport,
material planning, material procurement, technical support, and price management).
Assume responsibility for adhering to compliance requirements and consistently act with integrity – as the basis for the company's sustainable success, reputation, and growth
.
Professional experience in the areas of work preparation (at least 3 years), scheduling/material procurement (at least 3 years), purchasing (at least 3 years), commercial administration (at least 3 years), supplier management (at least 3 years), and supply chain/logistics (at least 3 years)
IT: SAP, at least knowledge of detailed functions
German (at least fluent), English (at least fluent), French can be an advantage
---------------------------------------
Internet:
deutsch:
Gleichzeitig sind wir auch in vielen anderen Bereichen führender High-Tech-Unternehmen aktiv, darunter auch in der Verteidigung.
Für ein Projekt bei unserem bekannten, internationalen Kunden AIRBUS in Donauwörth suchen wir Sie als Support Customer Logistics Manager (d/m/w).
.
Unterstützung des Customer Logistic Managers (CLM), insbesondere im Bereich Order Administration, zivil und militärisch
Unterstützung des CLMs bei den Aufgaben Angebotserstellung & Auftragsanlage, Prüfung und Materialverfügbarkeit, Material-Allokation, Lieferungserstellung & direkte Kommunikation mit Lager und Spediteuren
Unterstützung des Customer Logistics Managers bei seiner Aufgabe die Vertragsbedingungen von "By the Hour"-Verträgen umzusetzen und die Kundenzufriedenheit im Geschäft mit Ersatzteilen, Reparaturen und flugstundenbasierten Dienstleistungen sicherzustellen
Aircraft on Ground (AOG), Garantie, Lager und Transport,
Wahrnehmung der Verantwortung für die Einhaltung von Compliance-Vorgaben und konsequentes Handeln mit Integrität - als Grundlage für den nachhaltigen Erfolg, den guten Ruf und das Wachstum des Unternehmens
.
Berufsausbildung: eine kaufmännische Ausbildung mind. Techniker/ Fachwirt oder eine technische Ausbildung mind. über 3 Jahre, Einkauf mind. über 3 Jahre, Kaufmännische Sachbearbeitung mind. über 3 Jahre, Supply Chain / Logistics mind. IT: SAP mind. Sprachkenntnisse: Deutsch mind. verhandlungssicher,m Englisch mind. verhandlungssicher, Französisch kann von Vorteil sein
----------------------------------------
english:
We have been an established partner of the international aerospace industry for decades. We would therefore be pleased to welcome you to our highly qualified team at HESYS in the future.
We are looking for a Support Customer Logistics Manager (m/f/d) for a project with our well-known international customer AIRBUS in Donauwörth.
. Support the Customer Logistics Manager (CLM), particularly in the area of order administration, both civil and military.
Support the CLM in the tasks of quotation preparation and order creation, checking and ensuring material availability, material allocation, delivery preparation, and direct communication with warehouses and freight forwarders.
Support the Customer Logistics Manager in their task of implementing the terms and conditions of "by-the-hour" contracts and ensuring customer satisfaction in the business with spare parts, repairs, and flight-hour-based services.
Cooperation with the key departments in Germany and France that deal with support and services (including Aircraft on Ground (AOG), warranty, warehouse and transport,
material planning, material procurement, technical support, and price management).
Assume responsibility for adhering to compliance requirements and consistently act with integrity – as the basis for the company's sustainable success, reputation, and growth
.
Professional experience in the areas of work preparation (at least 3 years), scheduling/material procurement (at least 3 years), purchasing (at least 3 years), commercial administration (at least 3 years), supplier management (at least 3 years), and supply chain/logistics (at least 3 years)
IT: SAP, at least knowledge of detailed functions
German (at least fluent), English (at least fluent), French can be an advantage
---------------------------------------
Internet: