Job Description:
Deine Aufgaben – Du machst mit uns den Unterschied:
1. Eigenverantwortliche Planung und Durchführung von nationalen und internationalen Audits
2. Identifikation und Bewertung von Risikofeldern sowie Steuerungs- und Kontrollprozessen
3. Berichterstattung über die Prüfungsergebnisse sowie Erarbeitung und Vertretung von Handlungsempfehlungen gegenüber dem Management in Deutsch und Englisch
4. Begleitung und Nachverfolgung der Maßnahmenumsetzung aus Revisionsberichten
5. Weiterentwicklung von Prüfungsprozessen und -methoden
Unser Team:
6. Es erwartet dich ein engagiertes Team, das Zusammenarbeit großschreibt.
7. Wir schätzen Vielfalt und fördern eine offene Arbeitsatmosphäre, in der jeder seine Ideen einbringen kann.
8. Persönliche und berufliche Weiterentwicklung stehen bei uns im Fokus.
9. Werde Teil unseres Teams und gestalte mit uns die Zukunft!
Dein Profil – Damit begeisterst Du uns:
10. Abgeschlossenes Studium in BWL, Wirtschaftswissenschaften oder vergleichbare Qualifikation
11. mehrjährige Berufserfahrung in der Revision eines internationalen Konzerns oder in prüfungsnahen Service-Lines von Wirtschaftsprüfungsgesellschaften
12. abgeschlossenes Examen als Certified Internal Auditor oder vergleichbare berufsständische Qualifikation sind wünschenswert
13. Vertrautheit mit Prozessen von (IT-) Dienstleistungsunternehmen
14. Fähigkeit zur Analyse und Darstellung komplexer Sachverhalte in Deutsch und Englisch
15. Eigenverantwortliche, motivierte und ergebnisorientierte Arbeitsweise
16. Sicherer Umgang mit MS Office und SAP; Benutzererfahrung mit Datenanalysetools / Audit-Software
17. Bereitschaft zu internationalen Reisen
Super atmosphere:
**
Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance
Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy
Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities,
wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy"
For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the
"Corporate Benefits" programme
The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement.
**