Jobs
Meine Anzeigen
Jobs per E-Mail
Anmelden
Stellenangebote Job Tipps Unternehmen
Suchen

Field service engineer

Frankfurt am Main
Hydrafacial Germany GmbH
Field Service Engineer
Inserat online seit: 9 Dezember
Beschreibung

Description

:

Diese Position trägt die Hauptverantwortung für den Service, die Reparaturen und die planmäßige Wartung von Hydrafacial-Geräten. Ein weiterer Aspekt der Rolle ist die Inspektion und Vorbereitung der Geräte vor der Auslieferung anKund:innen. Die Koordination der eigenen Zeit in Bezug auf die Aufgaben ist entscheidend, um sicherzustellen, dass alle Aktivitäten gut geplant und dokumentiert sind.

Was Sie tun werden:

Aufgabenbereich

Geräteservice & Reparaturen
• Regelmäßige Wartung von Hydrafacial-Geräten beiKund:innenvor Ort
• Erstellung eines Wartungsplans für bestehende Serviceverträge
• Fachexpertise für telefonische Kundenanfragen zur Ferndiagnose
• Ordnungsgemäße Lagerverwaltung von Ersatzteilen zur Gerätewartung

Inspektion und Vorbereitung der Geräte vor Auslieferung
• Überprüfung und Vorbereitung der Hydrafacial-Geräte bei Ankunft in den HFX-Zentren
• Koordination mit dem Logistikteam zur rechtzeitigen Planung des Wareneingangs

Verwaltung
• Administrative Aufgaben und Planung im Zusammenhang mit den oben genannten Tätigkeiten
• Erstellung von Bestellungen für den Einsatz von Ersatzteilen
• Selbstständige Terminplanung zur effizienten Nutzung der Arbeitszeit
• Vollständige und genaue Dokumentation von Serviceeinsätzen und Kundeninteraktionen

Weitere Aufgaben
• Reiseplanung zur Unterstützung von Technik- und Serviceeinsätzen bei Kund:innen
• Reisen zu verschiedenen (Kunden-)Standorten zur Wartung und Reparatur elektromechanischer Geräte
• Weitere Aufgaben nach Bedarf

Was Sie mitbringen sollten:

Erfahrung / Fähigkeiten / Ausbildung

Erforderlich:
• Mindestens 2–3 Jahre Erfahrung im Kundenservice, idealerweise im technischen/IT-Bereich oder mit medizinischen Geräten
• Kenntnisse/Erfahrung mit elektromechanischen Geräten
• Fähigkeit/Erfahrung in Fehlerdiagnose und Problemlösung
• Fähigkeit/Erfahrung in der Schulung und Einweisung vonKund:innenin die Produktnutzung
• Hervorragende Organisations- und Nachverfolgungsfähigkeiten, Fähigkeit zur Priorisierung und Multitasking
• Motivation, anderen zu helfen,Kolleg:innenzu unterstützen, Teamgeist zu zeigen und die Arbeitsmoral zu stärken
• Sorgfalt, Detailorientierung und der Anspruch, Fehler und Doppelarbeit zu minimieren
• Lernbereitschaft, Fähigkeit zur Wissensaneignung und -weitergabe
• Empathie und Fähigkeit zum Aufbau von Kundenbeziehungen
• Positives und professionelles Auftreten, gutes Urteilsvermögen in jeder Situation
• Fähigkeit, in einem schnelllebigen Umfeld zu arbeiten
• Eigeninitiative und Motivation zur beruflichen Weiterentwicklung
• Gültiger Führerschein (Firmenfahrzeug wird gestellt)
• Fließende Englischkenntnisse und Kenntnisse der Landessprache (Deutsch)

Wünschenswert:
• Erfahrung in der Beauty- oder Ästhetikbranche
• Weitere Sprachkenntnisse

______________________________________________________________________________

This positionholds primary responsibility of theservicing, repairs, and scheduled maintenance of Hydrafacial devices. The secondary aspect of the role is to inspect and prepare machines prior to delivery to customers. Coordinate individuals time to aspects of the role, to ensure that all activity is properly planned and recorded.

What you’ll do:

JobResponsibilities

Machine Servicing & Repairs

1. Undertaking regular services on Hydrafacial devices at customers sites.

2. Create service schedule plan for service contract in place.

3. SME for telephone queries to customers for system diagnosis remotely.

4. Maintain correct inventory management of spare parts to service devices.

Inspect and prepare machines prior to delivery

5. Checking and preparing Hydrafacial devices when they arrive at the HFXcenters.

6. Co-ordinate with the Logistics team for inbound planning of devices to ensure they are prep in a timely manner.

Administration

7. Administration and planning related to the above activity.

8. Raise purchases orders for spare parts usage.

9. Manage own diary to best co-ordinate time efficiently.

10. Complete and accurate data entry and documentation of service action and customer interaction.

Other Tasks

11. Make travel arrangements to facilitate engineering & service requirements in designated locations/customers.

12. Travel to various (customer) sites to perform maintenance and repair on electro-mechanical devices.

13. Other duties as assigned.

What you need to know:

Experience/Skills/Education

Required:

14. At least 2-3 years Customer service experience, preferably in a technical/computer related field or medical devices.

15. Knowledge/experience - electro-mechanical devices.

16. Ability/experience in troubleshooting and problem solving.

17. Ability/experience instructing and educating customers on product use.

18. Excellent organization and follow up skills, ability to prioritize and multitask.

19. Driven and motivated to help others, support coworkers, be a team player & enhance morale.

20. Meticulous, detail oriented and strive to minimize mistakes and duplication.

21. Ability to learn, discover answers, retain new information and share the knowledge.

22. Ability to identify with customers and build rapport.

23. Ability to maintain a positive & professionaldemeanor, exercise good judgment at all times.

24. Ability to work in a fast-paced environment.

25. Self-starter and motivated to excel at work.

26. Clean Driving License (company vehicle provided)

27. Fluency inEnglishandlocal language a must.

Desired:

28. Beauty or aesthetics industry experience.

29. Other language skills.

Hydrafacial is proud to be an equal opportunity employer. We prohibit discrimination and harassment of any kind based on race, sex, religion, sexual orientation, national origin, gender identity, gender expression, age, disability, genetic information, pregnancy or any other protected characteristic as outlined by color, federal, state or local laws. We are committed to working with and providing accommodation to applicants with physical and mental disabilities.


Hydrafacial does not accept unsolicited assistance or resumes/CVs from third party search firms. No fee will be paid in the event a candidate is hired by our company as a result of an agency referral or CV/resume submitted by a search firm to any employee at our company without a valid written search agreement. If we need additional support, we will be sure to reach out directly to one of our preferred providers.Please no phone calls or emails.

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern
Ähnliches Angebot
Field service engineer it security (m/w/d) - system engineering / admin, it-security, ingenieur
Eschborn
Secunet
Field Service Engineer
Ähnliches Angebot
Field service engineer it security (m/w/d) - system engineering / admin, it-security, ingenieur
Eschborn
Secunet
Field Service Engineer
Ähnliches Angebot
Field service engineer (m/w/d)
Frankfurt am Main
DIS AG
Field Service Engineer
Mehr Stellenangebote
Ähnliche Angebote
Ingenieur Jobs in Frankfurt am Main
Jobs Frankfurt am Main
Jobs Frankfurt am Main (Kreis)
Jobs Hessen (Bundesland)
Home > Stellenangebote > Ingenieur Jobs > Field Service Engineer Jobs > Field Service Engineer Jobs in Frankfurt am Main > Field Service Engineer

Jobijoba

  • Job-Ratgeber
  • Bewertungen Unternehmen

Stellenangebote finden

  • Stellenangebote nach Jobtitel
  • Stellenangebote nach Berufsfeld
  • Stellenangebote nach Firma
  • Stellenangebote nach Ort
  • Stellenangebote nach Stichworten

Kontakt / Partner

  • Kontakt
  • Veröffentlichen Sie Ihre Angebote auf Jobijoba

Impressum - Allgemeine Geschäftsbedingungen - Datenschutzerklärung - Meine Cookies verwalten - Barrierefreiheit: Nicht konform

© 2025 Jobijoba - Alle Rechte vorbehalten

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern