Jobs
Meine Anzeigen
Jobs per E-Mail
Anmelden
Stellenangebote Job Tipps Unternehmen
Suchen

Amtsleiter/-in für die stadtentwässerung

Pulheim
beBeeLeitung
Inserat online seit: 25 Juli
Beschreibung

We are seeking a highly skilled and motivated leader to oversee the management of our infrastructure division. The ideal candidate will have extensive experience in project management, team leadership, and strategic planning.

The successful candidate will be responsible for overseeing the development and implementation of our infrastructure projects, ensuring that they are completed on time, within budget, and to the required quality standards. This includes managing teams of engineers, architects, and other professionals, as well as coordinating with external stakeholders and suppliers.

Key responsibilities include:

* Developing and implementing project plans, timelines, and budgets
* Leading and motivating teams of professionals to achieve project goals
* Coordinating with external stakeholders and suppliers to ensure project delivery
* Maintaining strong relationships with key stakeholders, including clients, partners, and community groups
* Monitoring and reporting on project progress, identifying and mitigating risks, and taking corrective action when necessary

To be successful in this role, you will need to possess excellent communication, leadership, and project management skills. You will also need to have a strong understanding of construction methods, materials, and technologies, as well as experience with building codes, regulations, and permits.

Benefits of working with us include:

* A competitive salary and benefits package
* Ongoing training and professional development opportunities
* A collaborative and supportive work environment
* Flexible working arrangements, including remote work options
* A comprehensive employee assistance program

We are an equal opportunities employer and welcome applications from diverse candidates. If you are a motivated and experienced leader looking for a new challenge, we encourage you to apply.

Zukunftsorientierte Weiterentwicklung des Amtes auf Basis der Bedarfe der Stadt Pulheim

Erfahrung in der Darstellung komplexer Sachverhalte gegenüber der Verwaltungsleitung, politischen Gremien oder anderen Behörden und Institutionen

Durchsetzungsvermögen und eine ausgeprägte Entscheidungsfähigkeit

Gestaltung von Veränderungsprozessen, insbesondere im Kontext der Digitalisierung

Entwicklung von Zielvorstellungen, Konzepten und Leitlinien

Führungskompetenz mit Teamorientierung

gültige Fahrerlaubnis der Klasse B (ehemals: Klasse 3) sowie einen eigenen Pkw, der jederzeit für dienstliche Zwecke einzusetzen ist

umfassende Kenntnisse des privaten Baurechts, des öffentlichen Fachrechts einschließlich des Vergaberechtes und der technischen Regelwerke

Konzeptionelles, selbstständiges und eigenverantwortliches Arbeiten, Kreativität, ausgeprägte Kommunikations- und Medienkompetenz, sicheres Auftreten, Durchsetzungsvermögen und Verhandlungsgeschick sowie sehr gute schriftliche und mündliche Ausdrucksfähigkeit

persönliches Engagement und Gestaltungswillen

],

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern
Mehr Stellenangebote
Ähnliche Angebote
Jobs Pulheim
Jobs Rhein-Erft-Kreis
Jobs Nordrhein-Westfalen
Home > Stellenangebote > Amtsleiter/-in für die Stadtentwässerung

Jobijoba

  • Job-Ratgeber
  • Bewertungen Unternehmen

Stellenangebote finden

  • Stellenangebote nach Jobtitel
  • Stellenangebote nach Berufsfeld
  • Stellenangebote nach Firma
  • Stellenangebote nach Ort
  • Stellenangebote nach Stichworten

Kontakt / Partner

  • Kontakt
  • Veröffentlichen Sie Ihre Angebote auf Jobijoba

Impressum - Allgemeine Geschäftsbedingungen - Datenschutzerklärung - Meine Cookies verwalten - Barrierefreiheit: Nicht konform

© 2025 Jobijoba - Alle Rechte vorbehalten

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern