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Associate customer success manager - 2-year ftc - london stock exchange group

Frankfurt am Main
London Stock Exchange Group
Manager
Inserat online seit: 7 Juni
Beschreibung

A unique opportunity for a recent graduate with a financial markets background or experienced customer success/service professional looking to gain client facing experience in the financial sector!

LSEG's Customer Success Managers play a meaningful role to ensure our customers' business objectives are achieved though full utilization of LSEG's Workspace platform by end-users. This role collaborates with the wider account team to assist in reducing competitive risk, finding growth opportunities, developing & executing end-user training plan. They also represent the Voice of the end-user internally to our management and product teams.

Role Responsibilities:

* Drives commercial value creation through adoption of Workspace solutions for Wealth Management users purchased by the customer to achieve revenue retention and customer engagement
* Plays a key role in enhancing customer experience by leveraging a network of experts across LSEG and ensuring customers' business objectives are achieved though full utilization of solutions into the daily workflow of end-users
* Clearly define business outcomes and orchestrate a comprehensive success plan inclusive of customer objectives, stakeholders, milestones, risks and metrics needed to achieve them
* Educate new customers on how to use our products with workflow specialization, content, and technologies in a manner that is tailored to their specific use-case
* Monitor usage, health gauges, competitive landscape and any other relevant data to create a retention strategy
* Find leads and connects with sales to work on growth opportunities
* Bring in customer intelligence and feedback into Refinitiv CRM system
* Ensures customers derive maximum value from their investment in LSEG services and solutions, utilize all licenses and collaborate with other LSEG stakeholder teams to ensure retention and growth
* Build, maintain and leverage strong relationships with business decision makers and users within each account to influence adoption
Who we are looking for:
* Good knowledge of the financial markets as you will be aligned to a portfolio of customers who are in Wealth Management
* Ability to map a customer's business process to product capability
* Strong ability to collaborate with internal operational and account management teams.
* Experience facilitating customer meetings and presenting to an audience in a concise, inspirational, and convincing manner
* Proactive and positive attitude that has a "whatever it takes" approach to increase customer satisfaction
* Strong problem-solving skills
* Strong Microsoft Office proficiency
* Fluent in English and German required. Additional languages are a bonus.
* Ability to travel to customer sites in Germany on a weekly basis, and to Switzerland or Liechtenstein on a monthly or quarterly basis.
This role is for a 2-year temporary coverage for a maternity leave, with the possibility to extend based on performance and business need.

LSEG is a leading global financial markets infrastructure and data provider. Our purpose is driving financial stability, empowering economies, and enabling customers to create sustainable growth.

LSEG offers a hybrid working environment. Enjoy 40% of the week in our in Frankfurt office and the flexibility of remote working 60% of the week.

Associate Customer Success Manager - befristet auf 2 Jahre

Eine einzigartige Gelegenheit für HochschulabsolventInnen mit einem Hintergrund im Finanzmarktumfeld oder für erfahrene Kundenservice- bzw. Customer Success Profis, die praktische Erfahrung im direkten Kundenkontakt im Finanzsektor sammeln möchten!

Die Customer Success ManagerInnen spielen eine entscheidende Rolle dabei, sicherzustellen, dass unsere Kunden ihre geschäftlichen Ziele durch die umfassende Nutzung der LSEG-Workspace-Plattform erreichen. In dieser Funktion arbeiten sie eng mit dem erweiterten Account-Team zusammen, um Wettbewerbsrisiken zu minimieren, Wachstumspotenziale zu identifizieren sowie Trainingspläne für Endnutzer zu entwickeln und umzusetzen. Zugleich vertreten sie intern die Perspektive der Endnutzer gegenüber unserem Management und den Produktteams.

Aufgaben und Verantwortlichkeiten
* Schaffung von wirtschaftlichem Mehrwert, indem Wealth-Management-Nutzer die von ihnen erworbenen Workspace Lösungen effektiv einsetzen - mit dem Ziel der Umsatzsicherung und einer hohen Kundenbindung.
* Aktive Mitwirkung an der Verbesserung der Kundenerfahrung durch die Nutzung eines Netzwerks von Fachexperten innerhalb von LSEG und Sicherstellung, dass die geschäftlichen Ziele der Kunden durch vollständige Integration der Lösungen in die tägliche Arbeitsweise der Endnutzer erreicht werden.
* Klare Definition der angestrebten Geschäftsergebnisse sowie Entwicklung eines umfassenden Erfolgskonzepts, das die Kundenziele, relevante Ansprechpartner, Meilensteine, Risiken und Erfolgskennzahlen umfasst.
* Schulung neuer Kunden im Umgang mit unseren Produkten - inklusive spezifischer Workflows, Inhalte und Technologien - passgenau auf ihre jeweiligen Anwendungsfälle zugeschnitten.
* Überwachung von Nutzungsraten, Systemzustand, Wettbewerbssituation und weiteren relevanten Kennzahlen zur Entwicklung einer Strategie zur Kundenbindung.
* Identifikation potenzieller Leads und Weiterleitung an den Vertrieb zur gemeinsamen Bearbeitung von Wachstumsmöglichkeiten.
* Erfassung von Kundenfeedback und Marktinformationen im Refinitiv CRM-System.
* Sicherstellung, dass Kunden den größtmöglichen Nutzen aus ihrer Investition in LSEG-Lösungen ziehen, alle Lizenzen nutzen und mit weiteren internen Teams zusammenarbeiten, um Kundenbindung und Wachstum zu fördern.
* Aufbau, Pflege und Nutzung starker Beziehungen zu geschäftlichen Entscheidungsträgern innerhalb der jeweiligen Kundenorganisationen, um die Nutzung und Akzeptanz unserer Lösungen nachhaltig zu steigern.
Das wünschen wir uns von Ihnen
* Fundierte Kenntnisse der Finanzmärkte, da Sie mit einem Kundenportfolio im Bereich Wealth Management arbeiten werden
* Die Fähigkeit, Geschäftsprozesse unserer Kunden mit den Funktionen unserer Produkte in Einklang zu bringen
* Ausgeprägte Teamfähigkeit und Freude an der Zusammenarbeit mit internen Kollegen aus den Bereichen Operations und Account Management
* Erfahrung in der Durchführung von Kundengesprächen sowie im Halten überzeugender und inspirierender Präsentationen
* Eine proaktive, lösungsorientierte Einstellung und die Bereitschaft, sich mit großem Engagement für die Zufriedenheit unserer Kunden einzusetzen (Whatever-it-takes-Mentalität)
* Starke analytische und problemlösende Fähigkeiten
* Sehr gute Kenntnisse in Microsoft Office
* Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort- und Schrift; weitere Sprachkenntnisse sind von Vorteil
* Reisebereitschaft für wöchentliche Kundentermine in Deutschland sowie monatliche oder quartalsweise Reisen in die Schweiz und nach Lichtenstein
Weitere Informationen zur Position

Diese Position ist zunächst auf zwei Jahre befristet als Elternzeitvertretung ausgeschrieben - mit der Möglichkeit auf Verlängerung, abhängig von Leistung und unternehmerischen Bedarf.

LSEG (London Stock Exchange Group) ist ein weltweit führender Anbieter von Finanzmarktinfrastruktur und Datenlösungen. Unser Ziel ist es, zur finanziellen Stabilität beizutragen, Volkswirtschaften zu stärken und unseren Kunden die Grundlage für nachhaltiges Wachstum zu bieten.

Wir bieten ein hybrides Arbeitsmodell: Sie verbringen 40% Ihrer Arbeitszeit im Frankfurter Büro und profitieren gleichzeitig von 60% Flexibilität im mobilen Arbeiten.

LSEG is a leading global financial markets infrastructure and data provider. Our purpose is driving financial stability, empowering economies and enabling customers to create sustainable growth.

Our purpose is the foundation on which our culture is built. Our values of Integrity, Partnership, Excellence and Change underpin our purpose and set the standard for everything we do, every day. They go to the heart of who we are and guide our decision making and everyday actions.

Working with us means that you will be part of a dynamic organisation of 25,000 people across 65 countries. However, we will value your individuality and enable you to bring your true self to work so you can help enrich our diverse workforce. You will be part of a collaborative and creative culture where we encourage new ideas and are committed to sustainability across our global business. You will experience the critical role we have in helping to re-engineer the financial ecosystem to support and drive sustainable economic growth. Together, we are aiming to achieve this growth by accelerating the just transition to net zero, enabling growth of the green economy and creating inclusive economic opportunity.

LSEG offers a range of tailored benefits and support, including healthcare, retirement planning, paid volunteering days and wellbeing initiatives.

We are proud to be an equal opportunities employer. This means that we do not discriminate on the basis of anyone's race, religion, colour, national origin, gender, sexual orientation, gender identity, gender expression, age, marital status, veteran status, pregnancy or disability, or any other basis protected under applicable law. Conforming with applicable law, we can reasonably accommodate applicants' and employees' religious practices and beliefs, as well as mental health or physical disability needs.

Please take a moment to read this privacy notice carefully, as it describes what personal information London Stock Exchange Group (LSEG) (we) may hold about you, what it's used for, and how it's obtained, your rights and how to contact us as a data subject .

If you are submitting as a Recruitment Agency Partner, it is essential and your responsibility to ensure that candidates applying to LSEG are aware of this privacy notice.

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