About Holcim Technical Solutions & Products GmbH
Holcim Technical Solutions and Products GmbH offers a wide range of rubber sheeting material for various applications including potable water and the medical/analytical sector. We also develop and produce unique non-textile floor covering (NTF) materials for the aviation industry. Our rubber sheeting solutions are manufactured from various polymers, including EPDM, NBR, FKM, CR, silicone and natural rubber.
Our customers come from a wide range of industries including: mechanical and plant engineering, automotive and commercial vehicle industries, as well as companies from medical and analytical technology, construction industry and civil aviation. In addition to high customer satisfaction and flexibility, the company is constantly expanding the product range and improving product performance.
About The Role ( In English)
MAIN ACTIVITIES / RESPONSIBILITIES
1. Active participation in ensuring the smooth operation of the entire IT system landscape
2. Professional support of the IT infrastructure
3. Participation in the selection, procurement, installation and documentation of hardware and software
4. Carrying out patch installations or updates of 3rd-party software on servers
5. Conception and maintenance of all services of a Windows network
6. Continuous improvement of the system landscape and, if necessary, support in the implementation of new solutions
7. Provision of infrastructure and administration of virtual servers
8. Support with IT end-user support at Edingen-Neckarhausen
9. Support for local and global IT projects
10. Collaborate with global support teams
PROFILE REQUIRED
11. Completed training as an IT Specialist in System Integration or a related field, with a strong background in user or customer support.
12. Proficient in network technologies (LAN, WAN, VLAN, VPN) and Windows Server versions from to the present; familiarity with Cisco technologies is an asset.
13. Hands-on experience with tools such as Navision, ServiceNow, and Google Workspace is a plus.
14. Demonstrates an independent, proactive, and forward-thinking approach with a comprehensive, -degree perspective.
15. Possesses excellent teamwork and communication skills, along with a high degree of initiative, resilience, flexibility, and a strong sense of responsibility.
16. Eager and enthusiastic about tackling new and complex challenges.
17. Proficient in written and spoken English (minimum B1 level).
18. Proficient in written and spoken German (minimum C1 level).
19. Experience in IT project management, site relocations, or implementing new sites is a plus.
20. IT support experience in manufacturing environments.
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About The Role ( In German)
DAS ERWARTET SIE:
21. Aktive Mitarbeit bei der Sicherstellung des reibungslosen Betriebs der gesamten IT-Systemlandschaft
22. Professionelle Betreuung der IT-Infrastruktur
23. Mitwirkung bei der Auswahl, Beschaffung, Installation und Dokumentation von Hard- und Software
24. Durchführung von Patch-Installationen oder Updates von 3rd-Party Software auf Servern
25. Konzeption und Pflege aller Dienste eines Windows Netzwerkes
26. Kontinuierliche Verbesserung der Systemlandschaft und ggf. Unterstützung bei der Implementierung neuer Lösungen
27. Bereitstellung der Infrastruktur und Administration von virtuellen Servern
28. Unterstützung bei dem IT-End-User Support an Edingen-Neckarhausen
29. Unterstützung bei lokalen, sowie globalen IT-Projekten
30. Zusammenarbeit mit globalen Support Teams
DAS BRINGEN SIE MIT
31. Abgeschlossene Ausbildung als Fachinformatiker (m/w/d) Systemintegration oder vergleichbar mit zwei bis drei Jahren Berufspraxis, idealerweise im User- oder Kunden-Support
32. Kenntnisse in Netzwerktechnologien (LAN, WAN, VLAN, VPN) und Windows Servern ab bis aktuelle Server
33. Erfahrungen mit Google Workspace und ServiceNow sind von Vorteil
34. Selbstständige Handlungsweise, proaktiv und vorausschauend mit -Grad Blick
35. Team- und sehr gute Kommunikationsfähigkeit gehören zu Ihrem Persönlichkeitsprofil
36. IT-Support Erfahrung an Produktionsstandorten
37. Eigeninitiative, hohe Belastbarkeit, Flexibilität und Verantwortungsbewusstsein
38. Sie zeigen Bereitschaft und Freude, sich in neue und herausfordernde Aufgaben einzuarbeiten
39. Gute Englisch Kenntnisse in Wort und Schrift