Drive the future of time-critical Life Sciences logistics at time:matters as the strategic partner our key customers rely on.
Aufgaben
1. Manage and grow strategic accounts within the life sciences market
2. Act as the primary contact for key accounts, ensuring outstanding service experiences and customer satisfaction
3. Identify and execute business development opportunities, including upselling and cross-selling
4. Develop and implement account plans, revenue strategies, and quarterly business reviews
5. Collaborate effectively across a global, multi-national matrix organization
6. Coordinate with internal teams in Sales, Operations, Logistics, Customer Service, and Product to support customer requirements
7. Stay up to date on industry trends, customer logistics needs, and competitive offerings
8. Prepare and deliver professional presentations, proposals, and performance reports
9. Maintain accurate CRM records and sales forecasts
Beflügelndes Umfeld
Benefits
Gewinnbeteiligung / Bonus
Kostenloses Parken
Flugvergünstigungen
Kantine
Zuschuss ÖPNV
Diensthandy / iPad
Discounts bei ausgewählten Partnern
Mitarbeiterevents
Mobiles Arbeiten möglich
Flexible Arbeitszeiten
Kinderfreundliches Büro
Betriebsarzt
Massagen, Ruheräume etc.
Duschen
Kostenlose Snacks / Getränke
EGYM WellPass
Gewinnbeteiligung / Bonus, Kostenloses Parken, Flugvergünstigungen, Kantine, Zuschuss ÖPNV, Diensthandy / iPad, Discounts bei ausgewählten Partnern, Mitarbeiterevents, Mobiles Arbeiten möglich, Flexible Arbeitszeiten, Kinderfreundliches Büro, Betriebsarzt, Massagen, Ruheräume etc., Duschen, Kostenlose Snacks / Getränke, EGYM WellPass
Voraussetzungen
10. Bachelor's degree in Business Administration, Logistics, Life Sciences, or a related field
11. 5+ years of sales experience in the freight forwarding industry and proven experience in Account Management and CEP sales for the Life Sciences industry
12. Strong customer orientation with a proven ability to build long-term partnerships
13. Independent, structured, and goal-oriented working style
14. Confident working within a global and multi-national matrix organization
15. Excellent communication and presentation skills
16. High level of team spirit and collaborative mindset
17. Fluent in English and German, additional languages are a plus
18. Solid understanding of logistics operations and supply chain delivery models is an advantage
19. Severely disabled applicants with equal qualifications will be given preference in hiring
Kontakt
Marlene Gaydoul
E-Mail-Adresse für Rückfragen
Unternehmen
Über time:matters GmbH
Wir bei time:matters sind die Experten für High Performance und globale Special Speed Logistik und wir lieben, was wir tun! Dringend benötigte Ersatzteile, lebensrettende Stammzellen und wichtige Dokumente transportieren wir über Luft, Schiene und Straße schnell und zuverlässig von A nach B – bei Bedarf auch persönlich begleitet per airmates Onboard Kurier. Für unsere Kunden realisieren unsere weltweit mehr als 330 Mitarbeiter maßgeschneiderte Logistik Lösungen und machen das scheinbar Unmögliche möglich. Sie haben Lust, mit Ihrer einzigartigen Persönlichkeit zum Erfolg von time:matters beizutragen?