About Us
Spellman High Voltage Electronics Corporation, a family owned business for over 75 years, takes pride in powering progress in health, security and quality of life. We are key partners with the world’s leading medical devices, semiconductor, scientific analytics and industrial systems manufacturers. When they want to push the limits of what’s possible with high voltage applications, they turn to us to make it happen.
While Spellman is not a household name, our products are used to make and often power many of the most advanced technologies that make modern life possible. With design and manufacturing sites in North America, Europe and Asia, we have become the preferred provider of high voltage power solutions for OEMs pushing the boundaries of technology around the world by designing and producing the products they need to power progress.
Kundendienstingenieur - Sr
Der Service und die Reparatur von Produkten, die von Kunden zur Reparatur/Neukonfiguration/Aktualisierung, Fehlersuche, Ursachenermittlung und Nacharbeit zurückgegeben werden. Sicherstellen, dass geeignete Korrekturmaßnahmen eingeführt werden, um ein erneutes Auftreten von Fehlern zu verhindern.
1. Kundendienst und Support
2. Bereitstellung von Feedback für Kunden zu Retourenanalysen und Verbesserungsplänen
3. Reklamationsbearbeitung und Dokumentation
4. Durch Fehlersuche und Analyse der Retourendaten wird sichergestellt, dass Korrekturmaßnahmen umgesetzt werden, um ein erneutes Auftreten zu verhindern
5. Prüfung und Konfiguration von Ersatzgeneratoren und -komponenten
6. Montage und Konfiguration von Systemen
7. Bearbeitung von Retouren und kontaminierten Produkten
8. Unterstützung bei Reparaturen und Wartung
9. Technische Betreuung und Schulung von Kunden und Vertriebspartnern (Servicetechniker)
10. Bereitstellung und Konfiguration von Ersatzteilen
11. Dokumentation der Serviceaktivitäten, ggf. auch Anpassung der Produktentstehungsdatei (DHR)
12. Entscheidung über Verwendung / Verschrottung von Kundenretouren (Generatoren, Platinen, Komponenten)
13. Einhaltung der Gesundheits- und Sicherheitsvorkehrungen des Unternehmens sowie anderer Unternehmensrichtlinien oder -vorschriften
Fähigkeiten, Wissen und Erfahrung
14. Nachgewiesene umfangreiche Erfahrung in einer ähnlichen Position und Kenntnisse über Hochspannungsprüfmethoden
15. Fähigkeit, bei Bedarf andere Abteilungen und externe Kunden/Lieferanten zu koordinieren
16. Kenntnisse über aktuelle Komponenten und Technologien
17. Fähigkeit, unter Druck in anspruchsvollen Zeitvorgaben zu arbeiten
18. Computerkenntnisse, einschließlich Microsoft Office
19. Gutes Teammitglied mit der Fähigkeit, mit Mitarbeitern auf allen Ebenen innerhalb des Unternehmens zusammenzuarbeiten
20. Starke interne und externe Kommunikationsfähigkeiten
Senior Customer Service Engineer
The service and repair of products returned by customers for repair/ reconfiguration/ updates, fault finding, root cause and rework. Ensuring appropriate corrective actions are introduced to prevent failure reoccurrences.
21. Customer service and support
22. Providing customers with feedback on returns analysis and improvement plans
23. Complaint processing and documentation
24. Through fault finding and analysis of returns data ensure corrective actions are implemented to prevent reoccurrence
25. Testing and configuration of replacement generators and components
26. Assembly and configuration of systems
27. Processing of returns and contaminated products
28. Support with repairs and maintenance
29. Providing technical support and training of customers and sales partners (service technicians)
30. Provision and configuration of spare parts
31. Documentation of service activities, where available also adaptation of the product creation file (DHR)
32. Decision on use / scrapping of customer returns (generators, circuit boards, components)
33. Complying with Company health and safety arrangements and other company policies or regulations
Skills, knowledge and experience
34. Proven significant experience in a similar position and knowledge of high voltage test methods
35. Ability to co-ordinate other departments and external customers/suppliers if necessary
36. Knowledge of up-to-date components and technology
37. Ability to work under pressure to demanding time scales
38. Computer literate including Microsoft Office
39. Good team member with the ability to work with personnel at all levels within the Company
40. Strong internal and external communication skills