Description:
The Human Resources Generalist is accountable for the core Human Resources (HR) functions and working cross-functionally across the business to accomplish company-wide goals and objectives. This vital position acts as the voice of the company’s culture and values.
The HR Generalist represents the needs and interests of both the employees and the company and facilitates the ongoing conversation between both parties. The scope of responsibilities for this role includes recruiting, onboarding and off-boarding, payroll and compensation, employee relations, benefits, and training. In addition, you will build strong relationships with our company's managers in order to help them with their human resource needs.
Main Objectives:
* Ensure Racemark is a local employer of choice and is competitive with wages and benefits.
* Hire direct labor based on customer demand.
* Ensure monthly payroll is complete and accurate.
* Ensure compliance with labor and social welfare regulations and advise on anticipated changes.
* Maintain up to date employee handbook, policies and procedures and lead related trainings.
* Support annual and periodic performance reviews and goal setting processes.
* Oversee employee onboarding, disciplinary actions, investigations, and terminations.
* Support HR Audits.
* Lead annual HR budget planning including wages (including efficiency, absenteeism and inflation assumptions), benefits recruiting, training, and employee engagement topics and provides quarterly cost analysis and timely KPIs.
Qualifications:
* HR certification preferred or comparable qualification
* Strong, practical knowledge of German labor laws and regulations
* Minimum of 5 years of practical HR experience
* Ability to work cross functionally with all levels of the organization in a fast-paced environment
* Excellent written and spoken German & English language skills required
* Time tracking software (Qtime) and Microsoft Office Tools proficiency necessary
* Excellent interpersonal, negotiating and conflict resolution skills
* Manufacturing, automotive, or textile experience preferred
Beschreibung:
Der Human Resources Generalist ist für die Kernfunktionen der Personalabteilung (HR) verantwortlich und arbeitet funktionsübergreifend im gesamten Unternehmen, um unternehmensweite Ziele und Vereinbarungen zu erreichen. Diese wichtige Position fungiert als Sprachrohr für die Kultur und die Werte des Unternehmens.
Der HR-Generalist vertritt die Bedürfnisse und Interessen sowohl der Mitarbeiter als auch des Unternehmens und erleichtert den laufenden Dialog zwischen beiden Parteien. Der Verantwortungsbereich für diese Rolle umfasst Rekrutierung, Onboarding und Offboarding, Gehaltsabrechnung und Vergütung, Mitarbeiterbeziehungen, Sozialleistungen und Schulungen. Darüber hinaus bauen Sie starke Beziehungen zu den Managern unseres Unternehmens auf, um ihnen bei ihren Personalanforderungen zu helfen.
Hauptziele:
* Stellen Sie sicher, dass Racemark ein bevorzugter lokaler Arbeitgeber ist und mit Löhnen und Sozialleistungen konkurrenzfähig ist.
* Stellen Sie direkte Arbeitskräfte basierend auf der Kundennachfrage ein.
* Stellen Sie sicher, dass die monatliche Gehaltsabrechnung vollständig und korrekt ist.
* Stellen Sie die Einhaltung arbeits- und sozialrechtlicher Vorschriften sicher und beraten Sie bei erwarteten Änderungen.
* Pflegen Sie das Mitarbeiterhandbuch, die Richtlinien und Verfahren auf dem neuesten Stand und führen Sie entsprechende Schulungen durch.
* Unterstützen Sie jährliche und regelmäßige Leistungsbeurteilungen und Zielsetzungsprozesse.
* Überwachen Sie das Onboarding von Mitarbeitern, Disziplinarmaßnahmen, Untersuchungen und Kündigungen.
* HR-Audits unterstützen.
* Leiten Sie die jährliche HR-Budgetplanung, einschließlich Löhne (einschließlich Effizienz-, Fehlzeiten- und Inflationsannahmen), Rekrutierungs-, Schulungs- und Mitarbeiterengagementthemen und bieten Sie vierteljährliche Kostenanalysen und zeitnahe KPIs.
Qualifikationen:
* HR-Zertifizierung bevorzugt oder vergleichbare Qualifikation
* Ausgeprägte praktische Kenntnisse der deutschen Arbeitsgesetze und -vorschriften
* Mindestens 5 Jahre Erfahrung im Personalwesen
* Fähigkeit zur interdisziplinären Zusammenarbeit mit allen Ebenen der Organisation in einem schnelllebigen Umfeld
* Hervorragende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift erforderlich
* Zeiterfassungssoftware (Qtime) und Kenntnisse in Microsoft Office Tools erforderlich
* Ausgezeichnete zwischenmenschliche, Verhandlungs- und Konfliktlösungsfähigkeiten
* Erfahrung in der Fertigungs-, Automobil- oder Textilbranche von Vorteil