Seit 1866 gilt unsere Leidenschaft der Technik und der Sicherheit. Innovationen beeinflussen unser Leben in vielfältiger Weise. Für die Sicherheit von Menschen und der Gesellschaft setzen wir uns jeden Tag aufs Neue ein und schaffen Vertrauen in neue Technologien. Wir sind Teil des Fortschritts. Wir beraten, wir prüfen, wir zertifizieren. Wir handeln aus Überzeugung, gestalten schon heute die Welt von morgen – setzen Zeichen. Wir nehmen die Zukunft in die Hand. Wir sind TÜV SÜD – 25.000 Mitarbeiter an weltweit 1.000 Standorten. Aufgabe Coordination and Support of Key Users Training and Education of Key Users Testing and Quality Assurance of QM Applications Change Management of QM Applications Communication and Feedback to Key Users / IT Team Qualifikation Bachelor s degree in Industrial Engineering, Information Technology or Business Administration or similar Technical Skills: Proficient in Software applications relevant for quality management Communication Skills: Strong verbal and written communication skills to effectively liaise between Key Users and the IT team Problem-Solving Abilities: The ability to identify and resolve issues efficiently Organizational Skills: Excellent organizational and time management skills to handle multiple tasks and priorities Leadership and Teamwork: The ability to lead and collaborate with Key Users and other stakeholders