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#BEcomeMAXX
Du hast Führungstalent, übernimmst gerne die Vorbildrolle und bist ein Motivator und Impulsgeber auf allen Ebenen des Customer Lifecycles?
Im #teamIronMaxx kannst Du das Thema „Service-Excellence“ auf eine neue Ebene befördern und mit uns gemeinsam durchstarten!
Ready to perform? Deine Aufgaben mit MAXXimalem Fokus
Operativ
* Mitverantwortung über die zeitnahe und kunden-, serviceorientierte Betreuung der Auftragsannahme und-abwicklung
* Mitverantwortung über die erfolgreiche und kundenorientierte Beratung unserer Kunden (Werksverkauf, Telefonberatung, Offline als auch Online)
* Gezielte Steuerung und Kommunikation zur Sicherstellung der reibungslosen Betreuung unserer Kunden, insbesondere Reseller, Lebensmitteleinzelhandel, Handelsagenturen, Amazon und Endkunden
* Abstimmung mit der Logistik zwecks Verfügbarkeit der Waren und Sicherstellung einer reibungslosen und schnellen Auftragsabwicklung
* Schnittstelle zwischen Vertrieb, Logistik und Marketing
* Mitverantwortung für die Reklamationsabwicklung in Zusammenarbeit mit der Logistik
* Mitverantwortung für die einwandfreie Bereitstellung von zollunterlagen bzw. erforderlichen Dokumenten für den Export
* Enge Zusammenarbeit mit der Disposition/ Einkauf der Buchhaltung
Strategisch
* Sicherstellung einer kurzen Bearbeitungsdauer im Rahmen der Annahme von Bestellungen und der damit verbundenen Auftragsabwicklung
* Identifikation und Realisierung von Digitalisierungsoptionen der Arbeitsabläufe zur Effizienzsteigerung
* Regelmäßige Initiierung und Durchführung von Prozessanalysen sowie Ausarbeitung von Lösungskonzepten
* Verbesserung der absatz- und beschaffungsseitigen Schnittstellen (B2B/B2C), um effektivere Arbeitsabläufe zu generieren
Führungsaufgaben
* Mitverantwortung über die unterstellten Mitarbeitenden und Auszubildenden im Customer Service
* Regelmäßige Durchführung von Mitarbeitergesprächen
* Identifikation und Realisierung von Weiterbildungen zur Personalentwicklung der Mitarbeitenden
* Regelmäßige Abstimmung mit dem Head of Customer Success, um einen reibungslosen Geschäftsablauf sowie die interne Kommunikation/ Organisation zu optimieren
* Mitverantwortung über die Durchführung der sachlichen Rechnungsprüfung bei eingehenden Logistikrechnungen, welche über Customer Service beauftragt werden
Dein Skillset - stark wie unser Protein
* Abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung, idealerweise im Bereich Groß- und Außenhandel
* Mindestens zwei Jahre Berufserfahrung im Bereich Kundenbetreuung
* Erste Führungserfahrung
* Sehr gute Anwenderkenntnisse in MS Office
* Kenntnisse in der Nutzung, Anlage und Pflege von ERP-Systemen, z.B. SAP
* Kenntnisse in der Bearbeitung von Servicethemen via Ticketsysteme wünschenswert
* Hohe Planungs-, Steuerungs- und Kontrollkompetenz
* Sehr gutes Durchsetzungsvermögen
* Starke Kommunikationsfähigkeit und Konfliktlösungskompetenz
* Strukturierte und von Eigeninitiative geprägte Denk- und Arbeitsweise gepaart mit Hands-on-Mentalität und dem Willen, Dinge voranzutreiben
* Offenes, verbindliches Auftreten und Spaß an der Arbeit im Team
Über uns
Healthy Snacking, Supplements und Lifestyle – seit über 20 Jahre erfolgreich am Markt, mehr als 1.000 Produkte, Made in Germany, gründer- und inhabergeführt, aus Hürth bei Köln in die ganze Welt. Als eines der führenden Unternehmen in der Nahrungsergänzungsmittel-Branche bieten wir nicht nur innovative und ausgezeichnete Produkte, sondern auch eine dynamische und inspirierende Arbeitsumgebung mit vielfältigen Perspektiven. Werde auch DU Teil dieser Erfolgsgeschichte, denn „Das Ziel ist das Ziel“.
Das ist bei uns selbstverständlich:
* Bis zu 30 Urlaubstage bei Vollzeit-Tätigkeit
* Gleitzeit - falls es morgens früh mal länger dauert
* Firmenparkplätze mit Wallboxen für eine nachhaltige Zukunft
* Modernes Equipment für MAXXimale Performance
* Vermögenswirksame Leistungen und betriebliche Altersvorsorge
* Fachliche und persönliche Weiterentwicklung "on the job"
* Firmenevents - wir sind auf Erfolgskurs & das feiern wir auch!
Das gibt es bei uns noch on top:
* Urban Sports Club - für jeden was dabei
* Corporate Benefits - satte Rabatte auf Technik, Reisen, Gastro und Events
* Monatliches Team-Frühstück
* Mitarbeiterrabatt auf unsere Produkte
* IronMaxx Welcome-Package für einen erfolgreichen Start
* IronMaxx Prämie für jedes erfolgreich empfohlene Teammitglied
Für uns gilt der personal fit! Solltest du also nicht zu 100% alle Anforderungen für diese Stelle mitbringen, bewirb dich trotzdem! Vielleicht bist du genau die Person, die wir in unserem #teamIronMaxx noch brauchen!
#BEcomeMAXX
Do you have leadership talent, enjoy being a role model, and are a motivator and initiator at all levels of the customer lifecycle?
At IronMaxx, you can take the topic of “service excellence” to a new level and get off to a flying start with us!
Ready to perform? Your tasks with MAXXimum focus
Operational
* Shared responsibility for prompt and customer-oriented order processing and fulfillment
* Shared responsibility for providing successful and customer-oriented advice to our customers (factory sales, telephone advice, offline and online)
* Targeted control and communication to ensure smooth customer care, in particular for resellers, food retailers, commercial agencies, Amazon and end customers
* Coordination with logistics to ensure the availability of goods and smooth and fast order processing
* Interface between sales, logistics and marketing
* Joint responsibility for complaints processing in cooperation with logistics
* Joint responsibility for the flawless provision of customs documents and the necessary documents for export
* Close cooperation with scheduling/purchasing and accounting
Strategic
* Ensuring a short processing time in the context of accepting orders and the associated order processing
* Identifying and realizing digitization options for workflows to increase efficiency
* Regularly initiating and carrying out process analyses and developing solution concepts
* Improving the sales and procurement interfaces (B2B/B2C) to generate more effective workflows
Management tasks
* Joint responsibility for the employees and trainees in Customer Service
* Regular performance reviews
* Identification and realization of further training for the personal development of employees
* Regular coordination with the Head of Customer Success to ensure a smooth business process and to optimize internal communication/organization
* Joint responsibility for the execution of the factual invoice verification for incoming logistics invoices that are commissioned via Customer Service
Your skillset - as strong as our protein
Education
* Completed commercial vocational training, ideally in the field of wholesale and foreign trade
Experience
* At least two years of professional experience in the field of warehouse management and customer care
* First management experience
Professional Skills
* Very good user knowledge of MS Office
* Knowledge of the use, creation and maintenance of ERP systems, e.g. SAP
* Knowledge of processing service topics via ticket systems is desirable
Soft Skills
* High level of planning, management and control skills
* Very good assertiveness
* Strong communication skills and conflict resolution skills
* Structured and self-driven way of thinking and working, coupled with a hands-on mentality and the will to drive things forward
* Open, engaging manner and enjoy working in a team
About us
Quality & Innovations from IronMaxx® Nutrition
Premium sports nutrition - Designed in Germany!
Producing the best sports nutrition worldwide is the goal of IronMaxx®.
The production of highly efficient sports nutrition of the best quality and the constant further development of our products led to the award of the State Prize for Excellent Food Quality by the State of North Rhine-Westphalia. However, this is no reason for us to rest on our laurels - we are constantly working with the greatest passion to offer you supplements that inspire, work and taste great! The integration of the latest study results and the evaluation of practical field research in cooperation with professional sports clubs and our customers have led to permanent innovation in the development of new sports and fitness nutrition at IronMaxx® Nutrition since the company was founded in 2004.
In addition to the basics of sports nutrition in the areas of strength/endurance, muscle building and diet, this includes effective nutritional supplements for health and prevention, intelligent new combinations of active ingredients and improved dosage forms, such as our Tricaps® .
In the area of protein products, for example, IronMaxx® has set a milestone in the evolution of the latest sports nutrition products with the development of water-based protein powders in over 31 flavors. The sweet spread with the world's highest protein content, IronMaxx® Protein Creme, also comes from us.
Designed in Germany - as a German sports nutrition manufacturer, IronMaxx® is also committed to outstanding quality and seamless quality control.
High performance - the goal is the goal.
Well-known professional clubs, such as the eight-time German ice hockey champions, the "Kölner Haie", or the traditional handball club VfL Gummersbach with its unique success story, have relied for years on the efficient sports nutrition from IronMaxx® and on our expertise in the use and mode of action of nutritional supplements.
While in many areas of life the "path is often proclaimed as the goal", our customers usually have a very clear idea of their "dream body" and its desired performance. This passion to achieve their personal goa l is something we share with all our partners and customers - be it an athletic body, achieving new personal bests, reducing body weight or achieving sporting team success.
IronMaxx® products have therefore become an integral part of the product range of many European fitness studios, wholesalers, pharmacies and body stores in recent years due to their high quality.