State-of-the-Art-Software „from scratch” für das Print- und Scan-Management – das ist die Stärke unseres internationalen Teams aus Spezialisten. TRAINING SPECIALIST (M/W/D) Das klingt ja fantastisch! Bist du begeistert davon, den Trainings- und Entwicklungsbedarf von Canon, Canon Partnern und internen Mitarbeitenden zu analysieren, um daraufhin maßgeschneiderte Schulungsprogramme zu entwickeln und bereitzustellen? Möchtest du Gruppen- und Einzelkompetenzen fördern, Trainingspakete und Videos erstellen, Schulungen sowohl vor Ort als auch per Webinar präsentieren und deren Wirksamkeit kontinuierlich überwachen? Wir freuen uns immer auf neue Talente und sind gespannt auf deine Initiativbewerbung! Übrigens: Wie ist denn dein Englisch so? Englisch ist leider gar nicht meine Stärke Keine Sorge, wir bieten auch zertifizierte Sprachkurse an – dort kannst du dein Englisch schnell auffrischen. Du konzipierst und leitest Schulungsprogramme, z. Du führst Präsenz- und Online-Schulungen eigenständig durch. Du überwachst bestehende Trainingsprogramme und Materialien, um deren Aktualität und Effektivität sicherzustellen, und nimmst bei Bedarf Anpassungen vor. Gibt es denn noch Infos zu den Soft Facts und Benefits? Soft Facts und Benefits? Wir bieten dir ein super flexibles, hochmodern ausgestattetes Arbeitsumfeld mit Company-Bonus, Weiterbildungen, Fahrsicherheitstraining, JobRad Leasing, Fitnessstudiokooperation, Homeoffice- Option, auf Wunsch elektrisch-höhenverstellbare Schreibtische und vielem mehr... Unter findest du noch mehr Infos zu unserer Unternehmenskultur. Deine Ansprechpartnerin ist Sabine Zimmer, HR-Managerin, Tel.: +49 5403 7243-202. State-of-the-art software “made from scratch” for print and scan management – that is what our international team of specialists does best. In a working environment that sets standards for flexibility and features. TRAINING SPECIALIST (M/F/D) This sounds amazing! Are you passionate in assessing training and development needs for Canon, Canon Partners and internal employees to then develop and deliver training programs where needed? Are you willing to develop group and individual skills and knowledge, to create training packages and videos, to present training sessions in-person and through webinars & monitor training for effectiveness? By the way: What is your English like? English is not really my strong point. We offer in-house language courses taught by certified instructors so you can quickly brush up on your English skills. You determine training needs and requirements for an organisation or group by meeting with managers, talking with employees, or administering surveys You provide oversees training programmes that include web-based seminars, printed manuals, group sessions, training videos, and more You review existing training materials produced by team member to determine quality, appropriateness, and effectiveness You modify or create course materials and training manuals to meet specific training needs You present in-person and online training sessions You schedule training sessions, and organize information technology and other equipment You monitor training programmes and manuals to ensure that they are effective and up-to-date and makes updates as necessary You maintain the understanding of new educational and training techniques and methods I don’t think this is the right job for me :( That’s too bad. Is there any information about the perks and benefits? Any perks and benefits? We offer a super-flexible, highly modern and well-equipped workspace with a company bonus plan, continued professional development opportunities, driver safety training, job bike leasing, fitness studio cooperation, the option to work from home, when required electrically height-adjustable desks and much more... Your contact is Sabine Zimmer, HR manager, tel.: +49 5403 7243 202 Reference number: