Job Description:
Deine Aufgaben – Du machst mit uns den Unterschied:
1. Du unterstützt das Führungsteam des Asset Managements bei der strategischen Weiterentwicklung des Bereichs und der Verbesserung der Prozesse anhand von Kennzahlen
2. Du bist für die Erstellung und Optimierung von Reports zur Steuerung des Bereiches zuständig
3. Hierbei gibt es u.a. folgende Schwerpunkte:
4. Steuerung der Kundenkommunikation zum Thema Forderungsmanagement und Inkasso.
5. Steuerung der Kundenkommunikation zu den Themen Winback, Churn Prevention und Dekarbonisierung
6. Anforderungs- und Prozessanalyse, Erstellung von IT Anforderungen/Testmanagement
7. Ansprechpartner für beauftragte Anwaltskanzleien
8. Enge Zusammenarbeit mit anderen Fachbereichen insbesondere IT und Projekt- und Produktentwicklung
Dein Profil – Damit begeisterst Du uns:
9. betriebswirtschaftliches Studium oder vergleichbare Ausbildung
10. Profi in der Kundenkommunikation und der Ableitung von Maßnahmen anhand von Kennzahlen
11. Du willst gerne interdisziplinär, projektbezogen und agil arbeiten
12. Kenntnisse im Energierecht sind von Vorteil, Voraussetzung ist das Interesse an juristischen Fragestellungen und Kenntnisse im Prozessmanagement.
13. Sehr gute Skills in Excel und PowerPoint
14. Kenntnisse von BI-Tools, Prozessmodellierungs-Software, SQL sind von Vorteil
15. fließende Deutsch- und idealerweise auch gute Englischkenntnisse
Scheduled Working Hours-40h/week
Super atmosphere:
**
Good start at Techem: Digital "Welcome call" for all new employees, 2-day onboarding event, individual job familiarisation plans and work shadowing, speedy assumption of responsibility, creative freedom as well as friendly colleagues who provide advice and assistance
Working at Techem means: working for one of the leading companies for digitalisation of the energy transition in buildings, short decision paths, flat hierarchies, open first name and corporate culture, regular digital communication formats from company management, 30 days’ leave, special paid leave, your own company laptop, travel allowance, capital-forming benefits, occupational pension subsidy
Personal development at Techem: freedom to develop your own creativity and capabilities,
wide-ranging opportunities to develop both as a specialist and a manager, as for example with our systematic development programme "STEP" or a varied seminar programme within the scope of our "Techem Academy"
For our employees: flexible working hours, mobile work, a modern work surroundings as well as free water, fair trade coffee and tea at all sites, excellent travel connections to the Eschborn headquarters, varied event formats, Techem leased bike, active health management "Techem Vital" (e.g. courses, reduced price fitness offers, free employee advice) and benefits via participation in the
"Corporate Benefits" programme
The best opportunities to help form the future of the energy economy: digital and dynamic environment, forward-looking projects, new technologies and working methods as well as the scope for the development of ideas to drive energy transition forwards, good networking and a cooperative working environment for joint success and synergies, an understanding of values characterised by openness, honesty, clarity and engagement.
**