At Johnson & Johnson, we believe health is everything. Our strength in healthcare innovation empowers us to build a world where complex diseases are prevented, treated, and cured, where treatments are smarter and less invasive, and solutions are personal. Through our expertise in Innovative Medicine and MedTech, we are uniquely positioned to innovate across the full spectrum of healthcare solutions today to deliver the breakthroughs of tomorrow, and profoundly impact health for humanity. Learn more at https://www.jnj.com Job Function: Career Programs Job Sub Function: Non-LDP Intern/Co-Op Job Category: Career Program All Job Posting Locations: Norderstedt, Schleswig-Holstein, Germany, Umkirch, Germany Job Description: * Unterstützung des Complaint Handling Teams bei der Erfassung und Bearbeitung von Produktreklamationen aus dem Inland, inklusive der Übersetzung (deutsch/englisch) in den dafür vorgesehenen elektronischen Systemen * Funktionsübergreifende Kommunikation mit internen Partnern (wie. z.B. Sales-Rep´s, Marketing, Customer Service und dem Hersteller) * Koordinierung des Rücksendeprozesses der reklamierten Produkte * Erstellung von Datenanalysen sowie Verteilung regelmäßiger Berichte * Unterstützung bei der Koordinierung von Field Actions auf dem deutschen Markt * Support des QMS-Teams bei der kontinuierlichen Optimierung bestehender Prozesse Required Skills: Preferred Skills: