Description: The Human Resources Generalist is accountable for the core Human Resources (HR) functions and working cross-functionally across the business to accomplish company-wide goals and objectives. This vital position acts as the voice of the company’s culture and values.
The HR Generalist represents the needs and interests of both the employees and the company and facilitates the ongoing conversation between both parties. The scope of responsibilities for this role includes recruiting, onboarding and off-boarding, payroll and compensation, employee relations, benefits, and training. In addition, you will build strong relationships with our company's managers in order to help them with their human resource needs.
Ensure compliance with labor and social welfare regulations and advise on anticipated changes.
Oversee employee onboarding, disciplinary actions, investigations, and terminations.
Support HR Audits.
Lead annual HR budget planning including wages (including efficiency, absenteeism and inflation assumptions), benefits recruiting, training, and employee engagement topics and provides quarterly cost analysis and timely KPIs.
HR certification preferred or comparable qualification
Strong, practical knowledge of German labor laws and regulations
Minimum of 5 years of practical HR experience
Excellent written and spoken German & English language skills required
Time tracking software (Qtime) and Microsoft Office Tools proficiency necessary
Manufacturing, automotive, or textile experience preferred
Der Human Resources Generalist ist für die Kernfunktionen der Personalabteilung (HR) verantwortlich und arbeitet funktionsübergreifend im gesamten Unternehmen, um unternehmensweite Ziele und Vereinbarungen zu erreichen. Der HR-Generalist vertritt die Bedürfnisse und Interessen sowohl der Mitarbeiter als auch des Unternehmens und erleichtert den laufenden Dialog zwischen beiden Parteien. Der Verantwortungsbereich für diese Rolle umfasst Rekrutierung, Onboarding und Offboarding, Gehaltsabrechnung und Vergütung, Mitarbeiterbeziehungen, Sozialleistungen und Schulungen. Darüber hinaus bauen Sie starke Beziehungen zu den Managern unseres Unternehmens auf, um ihnen bei ihren Personalanforderungen zu helfen.
Stellen Sie sicher, dass Racemark ein bevorzugter lokaler Arbeitgeber ist und mit Löhnen und Sozialleistungen konkurrenzfähig ist.
Pflegen Sie das Mitarbeiterhandbuch, die Richtlinien und Verfahren auf dem neuesten Stand und führen Sie entsprechende Schulungen durch.
Überwachen Sie das Onboarding von Mitarbeitern, Disziplinarmaßnahmen, Untersuchungen und Kündigungen.
HR-Audits unterstützen.
Leiten Sie die jährliche HR-Budgetplanung, einschließlich Löhne (einschließlich Effizienz-, Fehlzeiten- und Inflationsannahmen), Rekrutierungs-, Schulungs- und Mitarbeiterengagementthemen und bieten Sie vierteljährliche Kostenanalysen und zeitnahe KPIs.
HR-Zertifizierung bevorzugt oder vergleichbare Qualifikation
Mindestens 5 Jahre Erfahrung im Personalwesen
Hervorragende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift erforderlich
Zeiterfassungssoftware (Qtime) und Kenntnisse in Microsoft Office Tools erforderlich
Erfahrung in der Fertigungs-, Automobil- oder Textilbranche von Vorteil