Jobs
Meine Anzeigen
Jobs per E-Mail
Anmelden
Stellenangebote Job Tipps Unternehmen
Suchen

Logistics specialist customer service (m/f/d)

Bergkirchen
Sensata Technologies
Kundenservice
Inserat online seit: Veröffentlicht vor 22 Std.
Beschreibung

The Customer Service Representative is responsible for for interacting with customers to provide information, support and problem resolution to inquiries and order status. They will serves as the customer’s main point of contact for delivery and order status. The customer service rep maintains proactive communication and acts on customer inquiries in an efficient and timely manner. Builds strong partnership internally with production, planning, logistics and business functions to identify and drive alternatives to deliver the customer order requirements.

General Responsibilities
• Serves as customers main point of contact related to delivery and order status for assigned customer portfolio
• Provide guidance to customers about quantities on stock, required time to produce and deliver. Review customer requests related to production lead–time, assess transportation mode and service to be used based on customer coverage
• Reviews daily customer demand and validates deviations, also subject to specific customer needs
• Ensures proactive internal notification of customer delivery risk following Customer Impact Alert processas well as sending a proactive external notification to customers on supply risk minimum 1 week prior to the customer order schedule date
• Review regularly and assist in the timely resolution of customer concerns/ claims/ cares on the portals related to the delivery process
• Executes manual order entry process withing required timeline and accuracy
• Communicates with customers in the event of inventory opportunities of supplying orders at an earlier time
• Participates in timely reviews and investigations of root cause for customer short-payments
• Coordinate with planning and /or logistics teams to ensure execution of shipments, per customer needs / requests and follow up with customer needed information
• Coordinate with customers to determine shipping method

Experience / Qualifications
• A university degree required (i.e. Bachelors degree) or equivalent relevant work experience.
• Must be a team player able to work in a fast-paced environment with demonstrated ability to handle multiple competing tasks and demands
• Strong communication skills; oral, written and presentation
• Strong organization, planning and time management skills to achieve results
• Strong personal and professional ethical values and integrity
• Holds self-accountable to achieving goals and standards
• Proficient in Microsoft Office programs (Outlook, Word, PowerPoint, and Excel)
• Strong interpersonal & collaboration skills to work effectively with all levels of the organization including suppliers and/or external customers

Sie sind der erste Kontakt und kommunizieren aktiv zwischen unseren Customer-Service-Team („CS“) in unserem europäischen Zentrallager in Bergkirchen sowie unseren Logistik- und Lieferpartnern.

In dieser Rolle koordinieren Sie gemeinsam mit den Führungskräften in unserem Warehouse die termingerechte Bereitstellung der auszuliefernden Ware und die Abholung durch die Spediteure.

1. Avisierung der Transporte an Kunden/Kundenspediteure
2. Erstellen von kundenspezifischen Transportbegleitdokumenten (VDA)
3. Erstellung der Ausfuhrbegleitdokumente und weiteren Zolldokumenten (ATR)
4. Verantwortlich für die Bestellung von Euronormbehältern (KLTs) + Bestandspflege
5. Ansprechpartner für sämtliche Fragen bezüglich Transport & Logistik für einen definierten Kundenkreis
6. Analyse und Bewertung von Kundenreklamationen, sowie Kontrolle der Eingangsrechnungen von Spediteuren
7. Abgeschlossene einschlägige Ausbildung, z. B. zum/zur Speditionskaufmann/-frau, Fachlageristen/Fachlageristin, Fachkraft (m/w) für Lagerlogistik, oder abgeschlossenes Bachelor-Studium in BWL, gerne auch Praktikum in einem Unternehmen aus dem Logistik- oder Automotive-Umfeld
8. Sicherer Umgang mit den gängigen MS-Office-Anwendungen, insbesondere Excel
9. Erfahrung mit ERP-Systemen (idealerweise Oracle)
10. Strukturierte und ergebnisorientierte Arbeitsweise, insbesondere hinsichtlich enger Terminvorgaben
11. Sie sind ein/-e Teamplayer/-in mit ausgeprägter Kommunikationsstärke und haben Spaß an der Arbeit in einem dynamischen, internationalen Multitasking-Umfeld
12. Sicheres und freundliches Auftreten
13. Gute Deutsch- sowie fundierte Englischkenntnisse in Wort und Schrift
14. Hohe Motivation und Leistungsbereitschaft sowie Offenheit für Veränderungen
15. Ein hoher Grad an Selbstständigkeit und Flexibilität
16. Eine abwechslungsreiche und verantwortungsvolle Tätigkeit
17. Einen unbefristeter Arbeitsvertrag mit 30 Tagen Urlaub
18. Eine attraktive, leistungsgerechte Vergütung
19. Sehr gute Entwicklungsmöglichkeiten in einem stark wachsenden, internationalen Unternehmen

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern
Ähnliches Angebot
Kundenberater als quereinsteiger (m/w/d) für neueröffnung
Dachau
eyes and more GmbH
Kundenberater
Ähnliches Angebot
Customer service specialist (m/w/d)
Unterschleißheim
Dachser
Kundenservice
Ähnliches Angebot
Servicekraft (m/w/d)
Unterschleißheim
Do & Co Deutschland
Servicekraft
Mehr Stellenangebote
Ähnliche Angebote
Kundenservice Jobs in Bergkirchen
Jobs Bergkirchen
Jobs Dachau (Kreis)
Jobs Bayern
Home > Stellenangebote > Kundenservice Jobs > Kundenservice Jobs > Kundenservice Jobs in Bergkirchen > Logistics Specialist Customer Service (m/f/d)

Jobijoba

  • Job-Ratgeber
  • Bewertungen Unternehmen

Stellenangebote finden

  • Stellenangebote nach Jobtitel
  • Stellenangebote nach Berufsfeld
  • Stellenangebote nach Firma
  • Stellenangebote nach Ort
  • Stellenangebote nach Stichworten

Kontakt / Partner

  • Kontakt
  • Veröffentlichen Sie Ihre Angebote auf Jobijoba

Impressum - Allgemeine Geschäftsbedingungen - Datenschutzerklärung - Meine Cookies verwalten - Barrierefreiheit: Nicht konform

© 2025 Jobijoba - Alle Rechte vorbehalten

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern