To ensure our continued growth, we are looking for a
Logistics and Freight Forwarding Specialist (m/f/d)
to join our headquarters in Unna as soon as possible.
Log IT Solutions SIA is a media logistics company specializing in publishing and book logistics as well as sensitive shop logistics. It operates primarily in North Rhine-Westphalia at two locations in Unna and Langenfeld and at one location in Olching/Munich. "We deliver service" We offer you a wide range of interesting tasks with the opportunity to contribute your own ideas and visions to the new project. Flat hierarchies and short decision-making processes give you the opportunity to play a comprehensive role in your area of responsibility and develop personally.
Key Responsibilities
· Planning, coordination, and scheduling of local transport
· GPS-controlled schedule monitoring as well as status control and assignment
· Customer support with regard to order acceptance and shipment inquiries
· Contact person for customers and external service providers in the daily scheduling and cost-effective handling of transports
· Organization of special trips
Qualifications
· At least 2 years of professional experience in dispatching
· Very good geographical knowledge
· Good knowledge of MS Office
· Communicative and assertive personality with strong cooperation and organizational skills, decisive
· Proactive and independent approach to work
Benefits
· Permanent employment
· Interesting range of tasks
· Family atmosphere in an owner-managed company with short decision making processes
· Performance-based compensation
· Flexible working hours
· Fresh fruit/water and coffee every day
· Parking spaces for our employees
Apply now and grow with Log IT Solutions, a company that values precision, innovation, and responsibility.
Please send your detailed application (resume, employer references) and
earliest possible start date to
n.-
Speditionskaufmann / Kaufmann für Logistikdienstleistung (m/w/d)
Ihre Aufgaben:
• Planung, Koordination und Disposition des Nahverkehrs
• GPS gesteuerte Terminüberwachung sowie Statuskontrolle und -vergabe
• Kundenbetreuung hinsichtlich Auftragsannahme und Sendungsnachfragen
• Ansprechpartner für Kunden, externe Dienstleister in der täglichen termin- und kostengerechten Abwicklung der Transporte
• Organisation von Sonderfahrten
Ihr Profil:
• mind. 2 Jahre Berufserfahrung im Bereich Disposition
• Sehr gute geografische Kenntnisse
• Gute Kenntnisse mit MS Office
• Kommunikative und durchsetzungsstarke Persönlichkeit mit hoher Kooperations- und Organisationsfähigkeit, Entscheidungsfreude
• Eigeninitiative und selbstständiger Arbeitsweise
Was wir Ihnen bieten:
• Unbefristete Anstellung
• Interessantes Aufgabengebiet
• Familiäre Atmosphäre in einem inhabergeführten Unternehmen mit kurzen Entscheidungswegen
• Leistungsgerechte Vergütung
• Flexible Arbeitszeiten
• Täglich frisches Obst/Wasser und Kaffee
• Parkplatzmöglichkeiten für unsere Mitarbeiter
Bewerbung an
Ihre aussagekräftige Bewerbung (Lebenslauf, Arbeitgeberzeugnisse) mit Gehaltsvorstellung und Nennung des frühestmöglichen Starttermin richten Sie bitte an
n.-