Werde Teil unseres Teams als Finanzassistent (m/w/d) in Hofheim am Taunus! Wir suchen nach einer Zahlenakrobatin oder einem Zahlenakrobaten, die oder der unser regionales Finanzteam und das europäische Team unterstützt. Wenn Sie eine Leidenschaft für Zahlen haben und in einem dynamischen Umfeld arbeiten möchten, dann sind Sie bei uns genau richtig! Ihre Aufgaben: Rechnungen und Bestellungen: Sie bearbeiten Ein- und Ausgangsrechnungen, Bestellungen und Zahlungen schnell und präzise. Zahlungen: Sie führen wöchentliche Zahlungsläufe durch und stellen sicher, dass alle Richtlinien eingehalten werden. Abstimmungen: Sie unterstützen beim Monatsabschluss und sorgen für eine genaue Abstimmung der Bücher. Buchhaltungskontrolle: Sie halten unsere Bücher „sauber“ und klären offene Posten im Debitoren- wie auch im Kreditorenbereich sowie in den Sachkonten. Stakeholder-Management: Sie pflegen Beziehungen zu internen und externen Partnern und sorgen für eine reibungslose Zusammenarbeit. Zusätzliche Aufgaben: Firmenwagenmanagement: Sie verwalten Bestellungen, Versicherungen und Reparaturen unserer Firmenwagen. Facility Management: Sie koordinieren Handwerkertermine und unterstützen bei internen Meetings. Ihr Profil: Sie haben mindestens 3 Jahre relevante Erfahrung als Finanzassistent oder in einer ähnlichen Rolle. Sie kennen sich mit den deutschen Steuergesetzen aus. Sie sprechen fließend Deutsch und Englisch; Französisch ist ein Plus. Sie haben eine kaufmännische Ausbildung oder relevante Erfahrung. Sie sind kommunikativ und gut organisiert. Sie beherrschen Microsoft Office D365 oder eine ähnliche Buchhaltungssoftware. Warum Sie bei uns arbeiten sollten: Teamgeist: Bei uns arbeiten Sie in einem motivierten und freundlichen Team. Entwicklungsmöglichkeiten: Wir bieten Ihnen die Chance, sich weiterzuentwickeln und neue Fähigkeiten zu erlernen. Flexibilität: Wir unterstützen flexibles Arbeiten und bieten einen Tag Home-Office bei einer 37,5 h Woche. Wenn Sie sich angesprochen fühlen und Teil unseres Teams werden möchten, freuen wir uns auf Ihre Bewerbung! NO RECRUITMENT AGENCIES PLEASE. At present, we are not accepting any candidates via a recruitment agency or third party. About Victrex Victrex is an innovative world leader in high-performance PEEK (Poly Ether Ether Ketone) and PAEK (Poly Aryl Ether Ketone) polymer solutions focusing on the strategic markets of automotive, aerospace, energy and industrial, electronics and medical. Every day, millions of people use products and applications containing our materials – from smartphones, aeroplanes and cars to energy operations and medical devices. With over 40 years‘ experience, we are developing world leading solutions with PEEK and PAEK-based polymers and selected semi-finished and finished parts which enable environmental and societal benefit for our customers and our markets and drive value for our shareholders. Vision and culture At Victrex, we have a clear purpose: to deliver transformational and sustainable solutions that address global material challenges. Our core values of passion, innovation, and performance are at the heart of everything we do. We are a company that thrives on human-centred leadership, valuing curiosity, adaptability, and collaboration in a fast-paced, digitally enabled world. We believe in empowering individuals, rather than seeing barriers to progress. We are looking for individuals who are comfortable working in an environment that values digital and AI-driven solutions, who see technology as an enabler rather than a challenge. At Victrex, we foster a culture of continuous learning, agility, and adaptability, where employees are encouraged to embrace new ways of working, leverage data-driven insights, and drive meaningful change. As we continue to evolve, we need people who are not just contributors but change accelerators … individuals who champion innovation, and drive transformation with a growth mindset. Whether through digitalisation, process improvement, or human-centred leadership, our employees play a crucial role in shaping the future of our business. Our leadership approach is built on empowerment, inclusion, and collaboration. We value people who lead with empathy and authenticity, fostering a workplace where diverse perspectives and ideas can thrive. We work hard to ensure that our teams are engaged, motivated, and equipped to navigate an ever-changing landscape. Sustainability is core to our strategy. We are committed to reducing our environmental footprint while supporting society through our sustainable products and making a positive impact on our local communities. We are proud to be recognised as a ‘Disability Confident’ employer and to be voted as one of the best places to work by ‘The Sunday Times’ in 2024! Our aim is to provide the support of accessibility and community within Victrex for everyone. So, if you need any help, advice or just want a confidential chat regarding any Diversity, Equity or Inclusion matters even before you apply to Victrex, then here is what you need to know: The enabling support that Victrex prides itself on giving, starts from when anyone applies or wants to apply to join our team. We are always here to help provide any ‘reasonable adjustments’ you may need during your application process. So please contact us to discuss your specific requirements in more depth. We even have a dedicated email that anyone can use to reach out for help, advice, and a confidential chat whatever you need to know, and to help ensure an equitable solution, that’s right for you, right from the start! That email is: enablerecruitment@victrex.com Victrex values diversity and encourages applications from all sections of the community.