Jobs
Meine Anzeigen
Jobs per E-Mail
Anmelden
Stellenangebote Job Tipps Unternehmen
Suchen

Process manager - payroll & time management

Ingelheim am Rhein
Boehringer Ingelheim
Manager
Inserat online seit: 17 Juni
Beschreibung

The Position

As Process Manager you will play a key role in the transformational journey of Boehringer Ingelheim's global payroll & time management landscape. With your expertise, you will support in establishing a unified process and system landscape through process standardization and harmonization, driving efficiency, minimizing risk and ensuring compliance.

Tasks & responsibilities

* Take the lead in designing, build and deploy global processes, ensuring documentation such as process manuals and process flows.
* Employ your analytical acumen to analyze, evaluate, and prioritize process- and/or system-related demands and align with all stakeholders involved, e.g. country HR, Global Business Services (GBS), and HR IT.
* You will lead or support projects to further rollout the global target payroll & time management platforms.
* Moreover, you'll drive process improvement by continuously analyzing process performance as well as industry trends and external benchmarks.
* Assume the role of the system owner, or act as a delegate, for our global payroll and time management platforms.
* Guide our team through internal and external audits pertaining to Payroll & Time Management within GBS centers and Country HR, playing a pivotal role in addressing and rectifying any issues uncovered.

Requirements

* Master's degree in business administration or a related field or a comparable qualification
* Several years of relevant working experience in designing and implementing global processes, ideally in the field of a highly localized process domain, e.g. payroll and/or time management
* Demonstrated ability to effectively communicate with stakeholders across all levels of the organization
* Subject matter expertise with common payroll and/or time management applications such as SAP, Success Factors or Workforce
* Experience in leading complex projects in a globally dispersed team is a considerable plus
* Excellent command of written and spoken English

Ready to contact us?

If you have any questions about the job posting or process - please contact our HR Direct Team, Tel: +49 (0) 6132 77-3330 or via mail: hr.de@boehringer-ingelheim.com

Recruitment process:

Step 1: Online application - The job posting is presumably online until July 13th, 2025
Step 2: Virtual meetings: Beginning/Mid-July
Step 3: On-site interviews: Mid of August

Unser Unternehmen

Bei Boehringer Ingelheim entwickeln wir bahnbrechende Therapien, die das Leben von Mensch und Tier verbessern. Als 1885 gegründetes und seitdem im Familienbesitz befindliches Unternehmen nehmen wir eine langfristige Perspektive ein. Mit 52.000 Mitarbeitenden weltweit setzen wir unsere Ziele um und fördern dabei eine vielfältige, gemeinschaftliche und inklusive Unternehmenskultur. Wir sind überzeugt: Mit talentierten und ambitionierten Mitarbeitenden und ihrer Leidenschaft für Innovationen heben wir die Grenzen des Erreichbaren immer wieder auf.

Warum Boehringer Ingelheim?

Bei uns können Sie wachsen, zusammenarbeiten, innovativ sein und Leben verbessern.

Wir bieten Ihnen herausfordernde Tätigkeiten in einem respektvollen und kollegialen globalen Arbeitsumfeld mit einer Vielzahl von auf Innovation ausgerichteten Denkweisen und Methoden. Darüber hinaus sind für uns Qualifizierung und Entwicklung für alle Mitarbeitenden von zentraler Bedeutung, denn Ihr Wachstum ist unser Wachstum.

Boehringer Ingelheim ist ein globaler Arbeitgeber, der sich für Chancengleichheit einsetzt, und ist stolz auf seine vielfältige und inklusive Kultur. Wir begrüßen die Vielfalt von Perspektiven und streben nach einem inklusiven Umfeld, wovon unsere Mitarbeiter*innen, Patienten*innen und Communitys profitieren.

Sie möchten mehr erfahren? Dann lesen Sie hier weiter

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern
Ähnliches Angebot
Teamleitung (m/w/d) f&b und gastronomische events – schwerpunkt sb-gastronomie und schaustellerverkauf
Schlangenbad
TWL GmbH
Manager
Ähnliches Angebot
Api success manager (m/w/d)
Wiesbaden
Auktion & Markt AG (Autobid.de)
Manager
Ähnliches Angebot
Projektkaufmann:frau - teamleitung (m/w/d)
Ingelheim am Rhein
ZÜBLIN Haustechnik Mainz GmbH
Manager
Mehr Stellenangebote
Ähnliche Angebote
Stellenangebote Boehringer Ingelheim
Boehringer Ingelheim Jobs im Kreis Mainz-Bingen
Administration Jobs im Kreis Mainz-Bingen
Jobs Mainz-Bingen
Jobs Ingelheim am Rhein
Jobs Rheinland-Pfalz
Home > Stellenangebote > Administration Jobs > Manager Jobs > Manager Jobs im Kreis Mainz-Bingen > Process Manager - Payroll & Time Management

Jobijoba

  • Job-Ratgeber
  • Bewertungen Unternehmen

Stellenangebote finden

  • Stellenangebote nach Jobtitel
  • Stellenangebote nach Berufsfeld
  • Stellenangebote nach Firma
  • Stellenangebote nach Ort
  • Stellenangebote nach Stichworten

Kontakt / Partner

  • Kontakt
  • Veröffentlichen Sie Ihre Angebote auf Jobijoba

Impressum - Allgemeine Geschäftsbedingungen - Datenschutzerklärung - Meine Cookies verwalten - Barrierefreiheit: Nicht konform

© 2025 Jobijoba - Alle Rechte vorbehalten

Bewerben
E-Mail Alert anlegen
Alert aktiviert
Speichern
Speichern