The Service Technician will be responsible for our energy base devices business for DACH countries, you will support the technical service of all Sinclair clients in Germany. Leading our technical service desk, including documenting, training, and supporting our clients. Responsibilities Handling Return Material Authorization, Service kit preparation and new operation guidelines Prepare service manual Prepare service price list Prepare troubleshooting and handling documentation Train account manager to handle basic troubleshooting and technicall case Harding Authority on decision regarding technical solution. Fill in all documentation as needed Support the technical service of all Sinclair clients in Germany. Facilitate the process of warranty claims, parts selling and service contracts. Manage and control of the parts inventories in Germany Plan & execute for the repairing hub in Germany. Directs service forecasting for Germany and sets performance goals accordingly. Accountable for meeting or exceeding country service objectives on a monthly, quarterly and annual basis. Develop quarterly, monthly and weekly plans designed to maximize customer relationships and repair processes. Coaches FSE selling capabilities to increase contract sales. Manages performance and provides feedback in a timely manner. Participates in the interview and selection of new FSE. Develop and maintain strong relationships with FSE that enable collaborative efforts to be utilized. Demonstrate thorough understanding with the Sinclair products and of competitive products and positioning. Analysis and controls expenses of the region to conform to budgetary guidelines. Routinely conducts quality control checks to ensure inspections and maintenance is performed as Sinclair’s specifications. Responsible for the creation, distribution, and management of all repair work orders ensuring repair/maintenance is prioritized based on scheduled need. To ensure the service is performed as the Sinclair specifications. To measure and manage KPIs and SLAs and track performance against targets. Design, develop, and document departmental processes. Required Qualifications Electronic or Mechanical practical engineer Ability to travel at least 25% Fluent German & English Experience in the use of CRM platforms. 1-2 years in similar position is preferred Aesthetic Industry experience is strongly desired, ideally within Energy Based Devices Job-Übersicht Unterstützung des technischen Service für alle Sinclair-Kunden in Deutschland. Leitung unseres technischen Service Desks, einschließlich Dokumentation, Schulung und Unterstützung unserer Kunden. Responsibilities Bearbeitung von Rücksendegenehmigungen, Vorbereitung von Service-Kits und neuen Betriebsrichtlinien Erstellung von Service-Handbüchern Erstellung von Service-Preislisten Erstellung von Unterlagen zur Fehlersuche und -behebung Schulung von Kundenbetreuern im Umgang mit der grundlegenden Fehlersuche und dem technischen Fall Harding Entscheidungsbefugnis in Bezug auf technische Lösungen. Ausfüllen aller Unterlagen nach Bedarf Unterstützung des technischen Kundendienstes für alle Sinclair-Kunden in Deutschland. Erleichterung des Prozesses von Garantieansprüchen, Teileverkauf und Serviceverträgen. Verwalten und Kontrollieren der Ersatzteilbestände in Deutschland. Planung und Ausführung für das Reparaturzentrum in Deutschland. Leitet die Serviceprognose für Deutschland und setzt entsprechende Leistungsziele. Verantwortlich für das Erreichen oder Übertreffen der landesspezifischen Serviceziele auf monatlicher, vierteljährlicher und jährlicher Basis. Entwicklung von vierteljährlichen, monatlichen und wöchentlichen Plänen zur Optimierung von Kundenbeziehungen und Reparaturprozessen. Trainiert die FSE-Verkaufsfähigkeiten zur Steigerung der Vertragsverkäufe. Verwaltet die Leistung und gibt zeitnah Feedback. Beteiligt sich an den Gesprächen und der Auswahl neuer FSE. Entwickelt und pflegt enge Beziehungen zu den FSE, um die Zusammenarbeit zu fördern. Demonstration eines gründlichen Verständnisses der Produkte von Sinclair sowie der Produkte und der Positionierung der Konkurrenz. Analysiert und kontrolliert die Ausgaben der Region, um die Budgetrichtlinien einzuhalten. Führt routinemäßig Qualitätskontrollen durch, um sicherzustellen, dass Inspektionen und Wartungsarbeiten gemäß den Spezifikationen von Sinclair durchgeführt werden. Verantwortlich für die Erstellung, Verteilung und Verwaltung aller Reparaturaufträge, um sicherzustellen, dass die Reparaturen/Wartungen nach dem geplanten Bedarf priorisiert werden. Sicherstellen, dass der Service gemäß den Sinclair-Spezifikationen durchgeführt wird. Messen und Verwalten von KPIs und SLAs und Verfolgen der Leistung im Vergleich zu den Zielen. Entwurf, Entwicklung und Dokumentation von Abteilungsprozessen. Required Qualifications Praktischer Elektronik- oder Maschinenbauingenieur Reisebereitschaft von mindestens 25% Fließendes Deutsch und Englisch Erfahrung in der Nutzung von CRM-Plattformen. 1-2 Jahre in einer ähnlichen Position sind von Vorteil Erfahrung in der ästhetischen Industrie ist sehr erwünscht, idealerweise im Bereich der energiebasierten Geräte