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#BEcomeMAXX
Du bist führungsstark, digital affin und weißt: Service ist Sales. Dann übernimm Verantwortung für das nächste Level der Customer Experience im B2B- und B2C-Handel! In dieser Rolle gestaltest du ein exzellentes After-Sales-Erlebnis, stärkst Kundenzufriedenheit, Retention und Reputation und nutzt Upselling-Potenziale gezielt. Als Bindeglied zwischen Sales, Logistik und Outbound entwickelst du kundenzentrierte Prozesse, die Effizienz und Begeisterung vereinen.
Ready to perform? Deine Aufgaben mit MAXXimalem Fokus
Operativ
* Verantwortung für eine kundenorientierte, zügige und termintreue Auftragsabwicklung im B2B/B2C-Umfeld
* Sicherstellung eines begeisternden Kundenservices über alle Kanäle (Telefon, E-Mail, Online-Shops, Amazon, LEH, Reseller)
* Enge Abstimmung mit Logistik & Einkauf für optimale Warenverfügbarkeit
* Schnittstelle zwischen Sales, Marketing, Logistik und Buchhaltung
* Koordination der Reklamations- und Exportabwicklung inklusive Zolldokumenten
Strategisch
* Entwicklung digitaler und automatisierter Serviceprozesse zur Effizienzsteigerung
* Aufbau einer messbaren Service Excellence-Strategie – von Retention bis Reputation
* Analyse und Optimierung von Prozessketten (B2B/B2C-Schnittstellen)
* Initiierung von Verbesserungen im Zusammenspiel von Customer Service, Sales und Outbound
Führung & Entwicklung
* Führung und Weiterentwicklung des Customer-Service-Teams inkl. Auszubildender
* Coaching & Motivation des Teams nach dem Motto „Service is Sales“
* Durchführung von Feedbackgesprächen und Förderung individueller Kompetenzen
* Enge Zusammenarbeit mit dem Head of Sales
Dein Skillset - stark wie unser Protein
* Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung (z. B. Groß- & Außenhandel, Industrie, E-Commerce)
* Mind. 5 Jahre Berufserfahrung im Kundenservice, Vertrieb und/oder Auftragsmanagement
* Erste Führungserfahrung
* Technisches & digitales Verständnis (ERP, CRM, Ticketing, MS Office)
* Erfahrung mit SAP oder ähnlichen ERP-Systemen
* Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse
* Analytisches Denken & hohe Prozesskompetenz
* Kommunikations- und Konfliktstärke
* Hands-on-Mentalität und Begeisterung für Wachstum
Über uns
Healthy Snacking, Supplements und Lifestyle – seit über 20 Jahre erfolgreich am Markt, mehr als 1.000 Produkte, Made in Germany, gründer- und inhabergeführt, aus Hürth bei Köln in die ganze Welt. Als eines der führenden Unternehmen in der Nahrungsergänzungsmittel-Branche bieten wir nicht nur innovative und ausgezeichnete Produkte, sondern auch eine dynamische und inspirierende Arbeitsumgebung mit vielfältigen Perspektiven. Werde auch DU Teil dieser Erfolgsgeschichte, denn „Das Ziel ist das Ziel“.
Das ist bei uns selbstverständlich:
* Bis zu 30 Urlaubstage bei Vollzeit-Tätigkeit
* Gleitzeit - falls es morgens früh mal länger dauert
* Firmenparkplätze mit Wallboxen für eine nachhaltige Zukunft
* Modernes Equipment für MAXXimale Performance
* Vermögenswirksame Leistungen und betriebliche Altersvorsorge
* Fachliche und persönliche Weiterentwicklung "on the job"
* Firmenevents - wir sind auf Erfolgskurs & das feiern wir auch!
Das gibt es bei uns noch on top:
* Urban Sports Club - für jeden was dabei
* Corporate Benefits - satte Rabatte auf Technik, Reisen, Gastro und Events
* Monatliches Team-Frühstück
* Mitarbeiterrabatt auf unsere Produkte
* IronMaxx Welcome-Package für einen erfolgreichen Start
* IronMaxx Prämie für jedes erfolgreich empfohlene Teammitglied
Für uns gilt der personal fit! Solltest du also nicht zu 100% alle Anforderungen für diese Stelle mitbringen, bewirb dich trotzdem! Vielleicht bist du genau die Person, die wir in unserem #teamIronMaxx noch brauchen!
#BEcomeMAXX
You are a strong leader, digitally savvy, and you know: service means sales. Then take responsibility for elevating the next level of customer experience in B2B and B2C commerce! In this role, you will shape an outstanding after-sales experience, strengthen customer satisfaction, retention, and reputation, and strategically leverage upselling potential. As the link between Sales, Logistics, and Outbound, you’ll develop customer-centric processes that combine efficiency and enthusiasm.
Ready to perform? Your tasks with MAXXimum focus
Operational
* Responsible for customer-oriented, prompt, and on-time order processing in the B2B/B2C environment
* Ensure an inspiring customer service experience across all channels (phone, email, online shops, Amazon, retail, resellers)
* Close coordination with Logistics & Purchasing to ensure optimal product availability
* Act as an interface between Sales, Marketing, Logistics, and Accounting
* Coordinate complaint and export handling, including customs documentation
Strategic
* Develop digital and automated service processes to increase efficiency
* Build a measurable Service Excellence strategy – from retention to reputation
* Analyze and optimize process chains (B2B/B2C interfaces)
* Initiate improvements in collaboration between Customer Service, Sales, and Outbound
Leadership & Development
* Lead and develop the Customer Service team, including trainees
* Coach and motivate the team according to the motto “Service is Sales”
* Conduct feedback sessions and promote individual skill development
* Work closely with the Head of Sales
Your skillset - as strong as our protein
* Completed commercial training (e.g., wholesale & foreign trade, industry, e-commerce)
* At least 5 years of professional experience in customer service, sales, and/or order management
* Initial leadership experience
* Technical and digital understanding (ERP, CRM, ticketing, MS Office)
* Experience with SAP or similar ERP systems
* Excellent German and English skills
* Analytical thinking and strong process competence
* Excellent communication and conflict resolution skills
* Hands-on mentality and passion for growth
About us
Quality & Innovations from IronMaxx® Nutrition
Premium sports nutrition - Designed in Germany!
Producing the best sports nutrition worldwide is the goal of IronMaxx®.
The production of highly efficient sports nutrition of the best quality and the constant further development of our products led to the award of the State Prize for Excellent Food Quality by the State of North Rhine-Westphalia. However, this is no reason for us to rest on our laurels - we are constantly working with the greatest passion to offer you supplements that inspire, work and taste great! The integration of the latest study results and the evaluation of practical field research in cooperation with professional sports clubs and our customers have led to permanent innovation in the development of new sports and fitness nutrition at IronMaxx® Nutrition since the company was founded in 2004.
In addition to the basics of sports nutrition in the areas of strength/endurance, muscle building and diet, this includes effective nutritional supplements for health and prevention, intelligent new combinations of active ingredients and improved dosage forms, such as our Tricaps® .
In the area of protein products, for example, IronMaxx® has set a milestone in the evolution of the latest sports nutrition products with the development of water-based protein powders in over 31 flavors. The sweet spread with the world's highest protein content, IronMaxx® Protein Creme, also comes from us.
Designed in Germany - as a German sports nutrition manufacturer, IronMaxx® is also committed to outstanding quality and seamless quality control.
High performance - the goal is the goal.
Well-known professional clubs, such as the eight-time German ice hockey champions, the "Kölner Haie", or the traditional handball club VfL Gummersbach with its unique success story, have relied for years on the efficient sports nutrition from IronMaxx® and on our expertise in the use and mode of action of nutritional supplements.
While in many areas of life the "path is often proclaimed as the goal", our customers usually have a very clear idea of their "dream body" and its desired performance. This passion to achieve their personal goa l is something we share with all our partners and customers - be it an athletic body, achieving new personal bests, reducing body weight or achieving sporting team success.
IronMaxx® products have therefore become an integral part of the product range of many European fitness studios, wholesalers, pharmacies and body stores in recent years due to their high quality.