Aufgaben
* We suchen nach einer engagierten Person, die unsere Abteilung HR, Finanzen und Marketing unterstützt.
Die Hauptaufgaben:
1. Personaladministration: Wir verwenden eine Personalmanagementsoftware zur effizienten Personalverwaltung.
2. Entgelt: Wir bereiten die monatliche Gehaltsabrechnung für die Steuerberatung vor.
3. Zeiterfassung: Wir betreiben ein Zeiterfassungssystem als zentrale Ansprechperson für Mitarbeiter.
4. Recruiting: Wir sind verantwortlich für den gesamten Recruitingprozess von der Stellenausschreibung bis zur Durchführung von Interviews.
5. Projekte: Wir arbeiten an HR- und Marketing-Projekten im Bereich Personalmarketing und Digitalisierung.
6. Finanzen: Unsere Finanzreferentin wird bei Abwesenheit vertreten, nach intensiver Einarbeitung.
* Kaufmännisches Studium oder Ausbildung
* Erfahrung in der operativen HR-Arbeit oder im Personalmarketing
* Gute MS-Office-Kenntnisse gepaart mit Social-Media-Affinität
* Hohes Maß an Eigenmotivation sowie Leidenschaft für die Themen HR, Recruiting und Marketing
* Höchstes Maß an Diskretion sowie Loyalität gegenüber der Geschäftsleitung
* Ausgeprägte Hands-on-Mentalität sowie hohe Belastbarkeit
* Strukturierte, selbstständige und gewissenhafte Arbeitsweise
Unser Unternehmen bietet:
* Krisensicheren Arbeitsplatz
* Betriebliche Altersvorsorge
* Zuschuss zu vermögenswirksamen Leistungen
* Firmenfahrradleasing
* Vergünstigungen über das Portal Corporate Benefits
* Subventioniertes Mittagessen und kostenloses Obst
* Weitere Informationen finden Sie auf unserer Website
We are looking for a motivated team member to fill the position of Human Resources Manager / Generalist (m/w/d) within our company's HR, Finance and Marketing department.
The main responsibilities include:
- Personnel Administration: Ensuring efficient personnel administration from onboarding to offboarding using our personal management software
- Salary: Preparing monthly salary statements for tax advisors
- Time recording: Managing our time recording system as the central point of contact for employees
- Recruitment: Responsible for the entire recruitment process from job posting to conducting interviews
- Projects: Contributing to HR and marketing projects in the field of personal marketing and digitalization
- Finance: Representing our financial referent in their absence after intensive training
Required qualifications and skills include:
- Business or vocational education
- Experience in operational HR work or marketing
- Good MS Office skills combined with social media affinity
- High level of self-motivation and passion for HR, recruitment, and marketing topics
- Highest level of discretion and loyalty towards management
- Strong hands-on mentality and high resilience
- Structured, independent, and diligent work style
We offer:
- Crisis-proof workplace
- Flexible working hours and possibility to work from home
- Attractive remuneration including holiday and Christmas pay as well as social benefits
- Company pension scheme
- Contribution to asset-related benefits
- Company bike leasing
- Discounts through the Corporate Benefits portal
- Subsidized meals and free fruit
- More information can be found on our website