Contract: permanent
If you’ve worn a pair of glasses, we’ve already met.
We are a global leader in the design, manufacture, and distribution of ophthalmic lenses, frames, and sunglasses. We offer our industry stakeholders in over 150 countries access to a global platform of high-quality vision care products (such as the Essilor brand, with Varilux, Crizal, Eyezen, Stellest and Transitions), iconic brands that consumers love (such as Ray-Ban, Oakley, Persol, Oliver Peoples, Vogue Eyewear and Costa), as well as a network that offers consumers high-quality vision care and best-in-class shopping experiences (such as Sunglass Hut, LensCrafters, Salmoiraghi & Viganò and the GrandVision network), and leading e-commerce platforms.
Join our global community of over 190,000 dedicated employees around the world in driving the transformation of the eyewear and eyecare industry.
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Your #FutureInSight with EssilorLuxottica
Are you willing to pioneer new frontiers, foster inclusivity and collaboration, embrace agility, ignite passion, and make a positive impact on the world? Join us in redefining the boundaries of what’s possible.
Zur Verstärkung unseres Customer Service Teams am Standort Braunschweig suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen:
Mitarbeiter Customer Service (m/w/d)
Ihre Aufgaben:
1. Sicherstellung eines effizienten und proaktiven Kundenservices im Vertriebsinnendienst
2. Eigenverantwortliche Bearbeitung aller Händleranfragen (Telefon, E-Mail und Fax)
3. Fundierte Kenntnisse in der Anwendung von CRM-Systemen
4. Bestellannahme und -erfassung
5. Betreuung des Fachhandels per Telefon und E-Mail zu digitalen Serviceangeboten inklusive Problemlösungen
6. Telefonische Kontaktaufnahme mit dem Optikfachhandel zu Lieferverzögerungen, sowie Sales- und Marketing-Themen
7. Datenverarbeitung im Warenwirtschaftsprogramm SAP R/3
8. Dokumentation und Analyse von Kundeninteraktionen
9. Allgemeine administrative Aufgaben
Ihr Profil:
10. Abgeschlossene Berufsausbildung, gerne mit kaufmännischen (m/w/d) Hintergrund
11. Erste Berufserfahrung im Kundenservice, Call Center oder Vertriebsinnendienst von Vorteil, Quereinstieg möglich
12. Interesse an neuen Technologien und Affinität zu digitalen Tools
13. Gute MS Office Kenntnisse sowie idealerweise Erfahrung mit SAP R/3
14. Serviceorientiertes Denken und Handeln
15. Spaß am aktiven Kundenkontakt und sehr gute Kommunikationsfähigkeiten
16. Sicheres und professionelles Auftreten
17. Selbstständige und lösungsorientierte Arbeitsweise
18. Freude an eigenverantwortlicher Tätigkeit
19. Teamfähigkeit, Engagement und Motivationsfähigkeit
20. Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse
#LI-IL1
Our Diversity, Equity and Inclusion commitment
We are committed to creating an inclusive environment for all employees. We celebrate diversity and provide equal opportunities to all, regardless of race, gender, ethnicity, religion, disability, sexual orientation, or any other characteristic that makes us unique.