Mobility
In the
Mobility
business unit, we are looking for dedicated talents who want to pave the way for safe, sustainable, and smart mobility of the future, becoming pioneers of better mobility. Our focus is on ensuring traffic safety and developing innovative solutions for all transport systems and modes – from roads and railways to air transport. With our expertise, we enhance safety and efficiency in transportation through holistic approaches and advanced concepts.
* Our vehicle inspections promote both road safety and environmental protection, making a significant contribution to traffic safety.
* Driver's license testing is conducted reliably by our qualified experts.
* TÜV Rheinland Schaden- und Wertgutachten GmbH offers comprehensive services for various target groups in the after-sales sector.
* Automotive Engineering & Homologation supports international clients as an independent partner in successfully bringing safe and innovative vehicles and components to the global market.
* Rail and urban transport: We are the trusted, reputable, and customer-focused partner for intelligent, safe, and clean transportation solutions.
Become part of a team that ensures mobility of the future is safe, sustainable, and inclusive. With us, you can apply your strengths in an environment that fosters diversity, innovation, and personal development.
Are you ready to help create mobility solutions for the future and drive traffic safety forward? Then a career in mobility at TÜV Rheinland is the right choice for you.
Tätigkeiten & Verantwortlichkeiten
* Als Verwaltungsmitarbeiter*in Fahrerlaubnis verantworten Sie die Bearbeitung von Fahrerlaubnis-Anträgen.
* Sie koordinieren dabei Benachrichtigungen an Fahrschulen sowie Terminanforderungen für praktische/mündliche Prüfungen.
* Überdies pflegen Sie Prüfungslisten und bereiten Prüfungsprogramme vor.
* Tourenplanung sowie administrative Tätigkeiten runden Ihr Profil ab.
Erfahrung & weitere Qualifikationen
* Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Ausbildung wie Kaufmann bzw. Kauffrau für Büromanagement oder Kaufmann/-frau für Spedition und Logistikdienstleistung
* Fundierte Berufserfahrung in der Verwaltung
* Gute PC-Kenntnisse speziell im Bereich MS Office (Word, Excel) sowie SAP-Kenntnisse
* Freundliches und verbindliches Auftreten im Umgang mit Kunden und Mitarbeitern
* Selbständiges und kundenorientiertes Arbeiten, Kommunikationsfähigkeit sowie Servicebereitschaft
* Verhandlungssichere Deutschkenntnisse - weitere Sprachkenntnisse von Vorteil (insbesondere Englisch)