Deine Rolle We're hiring a hands-on Operations Analyst with strong logistics and warehousing expertise to be the dedicated data counterpart for Logistics & Fulfilment Services (LFS). You will bridge operational knowledge with data-driven decision-making, owning logistics data products end-to-end (KPIs, dashboards, pipelines). Your goal is to turn raw data into actionable insights that continuously improve product movement and customer service. This role is ideal for someone who thrives at the intersection of operations and analytics, turning raw data into actionable insights that directly improve how we move products and serve customers. Own logistics and warehousing data, ensuring accurate KPIs, such as stock accuracy, throughput, pick/pack, carrier SLAs, and reliable reporting Analyse fulfilment performance to uncover bottlenecks, cost-saving opportunities and efficiency gains, translating findings into actionable insights for Operations leadership Support strategic initiatives such as warehouse expansion, automation, and 3PL integrations through rigorous data analysis and continuous improvement Act as the analytics partner for Operations teams while serving as the bridge to the central Data team, ensuring alignment, governance and impact Maintain high data quality and compliance by defining certified metrics, implementing quality checks, and upholding reporting standards trusted across Operations Dein Profil 3 years of experience in analytics, operations analysis, or supply chain/warehousing roles, ideally in eCommerce, retail, or logistics environments Strong analytical skills with proven ability to transform operational questions into data-driven solutions Hands-on experience with SQL and dashboarding tools, such as Tableau, Looker, or Power BI Familiarity with modern data platforms, such as BigQuery, dbt, or equivalent, and data workflows is a plus Understanding of logistics and fulfilment KPIs, such as stock accuracy, warehouse productivity, carrier performance, etc. Excellent communication and storytelling skills: able to explain insights clearly to both warehouse staff and executives Pragmatic problem solver with a continuous improvement mindset and ability to work in a fast-paced environment Fluent in English, German is a plus Was wir anbieten An appealing discount on all of our products – from essential oils to vitamins & nutrients We offer 28 days of paid time off per year plus up to 5 days off between Christmas and New Year The Urban Sports Club membership and either Swapfiets bike rental or a subsidy for the Deutschlandticket We believe great things happen when we meet in person, which is why we embrace a hybrid model with one home office day per week – up to two depending on the area you are working in – and up to two weeks per year working from abroad Receive various discounts of up to more than 50 percent on attractive brands such as Flaconi, Bosch, Apple or Expedia You will be given real ownership and plenty of room for new initiatives, as well as the opportunity to contribute your expertise and implement your great ideas Inviting office spaces with access to plenty of organic teas and superfoods from around the world We like to celebrate each other! Regular tea & office parties, Christmas and summer feasts and various influencer events such as Women's Day Apply with your CV and cover letter. Contac t Sarah Schubert Über uns Sunday Natural entstand aus einer langjährigen Leidenschaft und Forschung in den Bereichen Gesundheit, Heilung und Selbstentfaltung. Der Mangel an natürlichen, qualitativ hochwertigen Produkten auf dem Markt war die ursprüngliche Motivation für die Gründung von Sunday Natural im Jahr 2013. Wir wollen genau die Produkte herstellen, die wir selbst gerne kaufen würden. So natürlich wie möglich, absolut rein, frei von jeglichen Zusatzstoffen und mit der höchstmöglichen Qualität. Sunday Natural ist in einer strategischen Partnerschaft mit CVC und heute einer der renommiertesten deutschen Qualitätshersteller, mit eigener Forschungs- und Entwicklungsabteilung in Berlin. Für die kontinuierliche Weiterentwicklung unserer Produkte arbeiten wir mit ausgewählten Forschungsinstituten, Wissenschaftlern, Therapeuten, Landwirten und Berufsverbänden zusammen. Wir nehmen unsere ökologische Verantwortung sehr ernst : Unser Sortiment ist daher zum größten Teil vegan. Auch bei der Verpackung gehen wir eigene Wege: Die meisten unserer Produkte sind in Glas verpackt und damit fast vollständig recycelbar. In Berlin haben wir ein vielfältiges Team von mehr als 290 Mitarbeitenden aus mehr als 40 Nationalitäten, das noch immer wächst, aber in einem nachhaltigen Tempo. Unser Ziel ist es, in einem kollaborativen, unterstützenden und inklusiven Arbeitsumfeld mit einer vielfältigen Gruppe von motivierten, talentierten und visionären Mitarbeitenden zu arbeiten. Wir legen großen Wert auf Chancengleichheit und Inklusion und möchten insbesondere Frauen und Personen aus unterrepräsentierten Kreisen ermutigen, sich zu bewerben, auch wenn Sie die Anforderungen nicht zu 100% erfüllen.