At Johnson & Johnson,u202fwe believe health is everything. Our strength in healthcare innovation empowers us to build au202fworld where complex diseases are prevented, treated, and cured,u202fwhere treatments are smarter and less invasive, andu202fsolutions are personal.u202fThrough our expertise in Innovative Medicine and MedTech, we are uniquely positioned to innovate across the full spectrum of healthcare solutions today to deliver the breakthroughs of tomorrow, and profoundly impact health for humanity.u202fLearn more at https://www.jnj.com Job Function: Career Programs Job Sub Function: Non-LDP Intern/Co-Op Job Category: Career Program All Job Posting Locations: Norderstedt, Schleswig-Holstein, Germany, Umkirch, Germany Job Description: Unterstu00fctzung des Complaint Handling Teams bei der Erfassung und Bearbeitung von Produktreklamationen aus dem Inland, inklusive der u00dcbersetzung (deutsch/englisch) in den dafu00fcr vorgesehenen elektronischen Systemen Funktionsu00fcbergreifende Kommunikation mit internen Partnern (wie. z.B. Sales-Repu00b4s, Marketing, Customer Service und dem Hersteller) Koordinierung des Ru00fccksendeprozesses der reklamierten Produkte Erstellung von Datenanalysen sowie Verteilung regelmu00e4u00dfiger Berichte Unterstu00fctzung bei der Koordinierung von Field Actions auf dem deutschen Markt Support des QMS-Teams bei der kontinuierlichen Optimierung bestehender Prozesse Required Skills: Preferred Skills: