Stellenbeschreibung
Intro Angenehmes und sicheres Arbeitsumfeld Persönliche Weiterentwicklung Firmenprofil Unser Mandant ist eine sehr renommierte internationale Bankengruppe. Aufgabengebiet Risk Management / Regulatory Compliance Provide German law advice in the area of Regulatory Compliance (z. B. MaRisk, German Banking Act, EBA Guidelines) Analyse and advise the business areas on all relevant German/EU regulatory matters Advice the business on legal matters of Banking Supervisory Law Review and advise on: Expectation of ECB regarding governance and regulatory liaison Establishment of required infrastructure for ECB compliance Keep abreast of legislative changes that may affect the Bank Identify legal and regulatory developments and inform internal stakeholders Raise internal awareness on regulatory risks and develop/provide relevant trainings Support the Compliance Officer with reporting and monitoring activities Liaise with outside consultants Group Policies Responsible for the implementation of medium to high-materiality / high-risk-exposure policies Perform allocated controls and ensure their effectiveness Manage, Coordinate and Develop Provide business departments with advice and coordination Explain and justify controls and their results to colleagues Achieve a change in colleagues' behavior (where necessary) Stakeholder Management Communicate independently with colleagues up to Management Board level and beyond Project / Change Management Independently lead projects and/or the Legal & Compliance workstream within projects Anforderungsprofil Fachliche Kenntnisse Fundiertes Wissen im Wirtschafts- und Bankaufsichtsrecht sowie regulatorischen Anforderungen im Banking & Finance mindestens 3-5 Jahre oder mehr an relevanter Berufserfahrung in MaRisk Compliance Erfahrung im Umgang mit Anforderungen der EZB (Regulatory Liaison) Konzeptuelles Verständnis der Geschäftsbereiche und detaillierte Kenntnisse relevanter Gesetzgebung Analytische & methodische Fähigkeiten Fähigkeit, komplexe Sachverhalte zu erfassen, zu interpretieren und praxisnahe Lösungen abzuleiten Erfahrung in der Unterstützung von Entscheidungsprozessen innerhalb des Unternehmens Kompetenz zur Optimierung von Prozessen und Beziehungen durch juristische Beratung Kommunikation & Soft Skills Hervorragende Kommunikationsfähigkeiten in Wort und Schrift in Deutsch und Englisch Fähigkeit, komplexe Themen adressatengerecht aufzubereiten und zu vermitteln Vergütungspaket Flexibles mobiles Arbeiten, deutschlandweit remote Arbeiten aus anderen EU-Ländern möglich 30 Urlaubstage pro Jahr 5 Tage Lohnfortzahlung bei krankem Kind Betriebliche Altersvorsorge Vermögenswirksame Leistungen Jobticket Lease a Bike Corporate Benefits (Mitarbeiterrabatte) Viele Gesundheits- und Wohlfühlangebote Employee Assistance Programme Trainingsbudget für Weiterbildung Kontakt Christopher Mieth Referenznummer JN-082025-6820064 Beraterkontakt +49 1621053494