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Customer success manager

München
Giesecke & Devrient
Manager
Inserat online seit: Veröffentlicht vor 10 Std.
Beschreibung

G+D macht das Leben von Milliarden von Menschen weltweit sicherer. Wir schaffen Vertrauen im digitalen Zeitalter, mit integrierten Sicherheitstechnologien in drei Geschäftsbereichen: Digital Security, Financial Platforms und Currency Technology. Für unsere Kunden sind wir seit über 170 Jahren ein verlässlicher Partner mit unseren innovativen Lösungen für SecurityTech Wir sind ein internationaler Technologiekonzern und traditionelles Familienunternehmen mit über Beschäftigten in 40 Ländern. Creating Confidence ist dabei unser Weg zum Erfolg. Vertrauen ist die Basis unserer Zusammenarbeit innerhalb von G+D.Wir sind der verlässliche Partner für alle Herausforderungen, die das Internet der Dinge mit sich bringt. Wir bieten ein komplettes Konnektivitätsportfolio für Mobilfunknetzbetreiber, Automobilhersteller, Technologieunternehmen wie Chip- und Modulhersteller sowie Transport- und Logistikanbieter. Unser Portfolio umfasst hochsichere Lösungen im Bereich Connectivity & IoT, von der klassischen SIM, eSIM und iSIM, über die dazugehörigen embedded Betriebssysteme und das Life-Cycle-Management bis hin zu Diensten für weltweite Konnektivität und IoT-Lösungen. Wollen Sie mit uns die digitale Transformation aktiv mitgestalten?At G+D IoT Solutions, we welcome colleagues with the imagination and drive to help us reinvent the future of IoT.At G+D IoT Solutions, you'll discover a culture in which you can learn, grow and thrive.And find satisfaction in doing your part to make the world a cooler place, as a Customer Success Manager (m/f/d).Your tasksCustomer Onboarding: Guide customers (old and new) through the onboarding process, ensuring a smooth transition and successful implementation of the product or service.Working with internal systems: Order & delivery plan, customer access and information management, cancelation of contractsRelationship Management: Develop and maintain strong, long-term relationships with customers, acting as their primary point of contact.Renewals and Upselling: Monitor contract renewal dates and work to renew contracts, while also identifying opportunities for upselling and cross-selling additional products or services.Performance Tracking: Track customer success metrics and KPIs to ensure customers are achieving their desired outcomes.Customer Support: Provide guidance, or high-level technical and product support, addressing customer inquiries and resolving issues promptly. Do note we have a dedicated Support team to manage the direct requestsCustomer Feedback: Gather and analyze customer feedback to identify areas for improvement and share insights with the product development team.Your qualificationsA degree in Business, Marketing, or a related field is preferred.Business fluent in German (spoken and written).Excellent communication and interpersonal skills. Ideally also having some prior experience in a customer-facing role (Sales, Biz dev, Marketing).Being a strong team player, open minded and with the willingness to learn on the job.Strong problem-solving abilities and a proactive approach to customer issues.Ability to manage multiple customer accounts and prioritize tasks effectively.Communication: Ability to clearly convey information and build rapport with both customers, and internal stake holdersProblem-Solving: Aptitude for identifying issues and finding effective solutions.Technical Knowledge: Understanding of the product or service to provide high-level guidanceTime Management: Efficiently manage time and prioritize tasks to meet customer needs.Customer-Centric: Focused on delivering a positive customer experience and ensuring customer satisfaction.Was wir Ihnen bietenKontaktSamson Tzeggai-Job DetailsStellenbezeichnungCustomer Success Manager (m/f/d)UnternehmensbereichGiesecke+Devrient IoT Solutions GmbHMax-Planck-Str. 885716 UnterschleißheimStellen-ID25995StandortMunich / Unterschleißheim, DEKarrierestufeBerufserfahrene und -einsteigerVertragsartVollzeitKontaktSamson Tzeggai-Wir sind ein Unternehmen mit chancengerechter Unternehmenskultur Wir schätzen Vielfalt in all ihren Formen und schaffen ein inklusives Arbeitsumfeld, das frei von Vorurteilen, Diskriminierung und Belästigung ist und in dem sich alle Beschäftigten zugehörig fühlen. Wir begrüßen alle Bewerbungen, unabhängig von Geschlecht, Alter, ethnischer Herkunft, sozialem und kulturellem Hintergrund, Religion, Behinderung oder sexueller Orientierung.

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