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Office services coordinator (part-time)

Darmstadt
Rakuten Kobo
Coordinator
Inserat online seit: 25 November
Beschreibung

The Role


Do you thrive on enhancing the productivity of an international team in Darmstadt? Areyou adept at implementing and optimizing processes to streamline team workflows? If you have a passion for Office & Team Support and are comfortable navigating Finance and HR tasks, we want to hear from you!


We are seeking a part-time (20 hours/week) Office Services Coordinator for a one-year, in-person contract.

Your Role and Responsibilities

1. Support the Country Manager in daily administrative and operational tasks

2. Act as the main point of contact for office-related matters

3. Manage office supplies, equipment, and facilities

4. Coordinate meetings, travel arrangements, and team-events

5. Support month-end reporting and assist in the preparation of presentations and business reviews

6. Assist with onboarding of new employees and HR-related tasks

7. Liaise with internal departments and external vendors

8. Ensure compliance with local regulations and company policies

9. Maintain accurate records and documentation for compliance

10. Handling general correspondence in English and German

11. Any other duties assigned

What We’re Looking For:

12. You have a commercial education as well as professional experience in the above-mentioned areas of responsibility

13. You can work independently with minimal direction in adynamic and international environment

14. You take initiative and you can think outside the box

15. You have strong organizational and project management skills with the ability to adapt, pivot and prioritize when necessary

16. You can communicate strongly withvarious levels of staff, including senior management and executives.

17. Confident and effective handling of Microsoft Office applications

18. Can communicate fluently in German and English in writing and verbally

What You Can Expect With Us:

19. Independent work, flexible working time models

20. Training opportunities & numerous employee benefits

21. 30days vacation

German Version of Job Posting


Office AdministratorTeilzeit

Owned by Tokyo-based Rakuten and headquartered in Toronto, Rakuten Kobo Inc. is one of the world’s most innovative eReading services offering more than 6 million eBooks and audiobooks to millions of customers in 190 countries. Kobo believes in giving customers the freedom to read any book on any device and offers an eReader for everyone. With a wide selection of E Ink eReaders for every reading style. Kobo's award-winning eReaders can be found in major retail chains around the world.

Du liebst es, die Produktivität eines internationalen Teams in Darmstadt zu steigern? Du hast bereits Erfahrung in der Umsetzung und Optimierung von Prozessen, um Arbeitsabläufe in einem Team zu optimieren? Office & Team Support sind genau dein Ding und auch im Bereich Finanzen und HR fühlst Du Dich wohl?


Dann möchten wir Dich kennenlernen! Wir suchen ab sofort Dich als Office-Services-Koordinator (m/w/d) in Teilzeit mit 20 Wochenstunden. Die Stelle ist zunächst auf ein Jahr befristet.

Deine Aufgaben bei uns:

22. Enge Zusammenarbeit und Unterstützung des lokalen Country-Managements

23. Eigenverantwortliches Führen des Office Managements

24. Unterstützung bei Monatsabschluss (u.a. Rechnungsprüfung) und Reporting

25. Erstellung und Vorbereitung von Präsentationen in englischer Sprache

26. Steuerung und Abstimmung mit Lieferanten und (Facility-)Diensteistern

27. Koordination von Meetings, Reisen und Teamevents

28. Unterstützung beim Onboarding neuer Mitarbeiter und bei allgemeinen HR-Themen

29. Sicherstellung der Einhaltung von Compliance-Themen (u.a. Arbeitssicherheit) und Unternehmensrichtlinien

30. Zusammenarbeit mit internen Abteilungen und externen Lieferanten

31. Bearbeitung der allgemeinen Korrespondenz in Englisch und Deutsch

32. Sonstige administrative Aufgaben

Damit überzeugst Du uns:

33. Du hast eine kaufmännische Ausbildung oder ein Studium absolviert sowie Berufserfahrung in den oben genannten Aufgabenbereichen

34. Du bist es gewohnt, selbstständig und eigeninitiativ zu arbeiten und über den Tellerrand hinaus zu schauen

35. Außerdem zeichnest du dich durch eine strukturierte Arbeitsweise aus und überzeugst uns als ausgeprägtes Planungs- und Organisationstalent mit einer Flexibilität für die täglichen Aufgaben

36. Du arbeitest gerne in einem internationalen Team und für dich ist es kein Problem mit unterschiedlichen Gesprächspartnern zu kommunizieren und souverän aufzutreten

37. Du überzeugst mit Deiner positiven Ausstrahlung und Deiner hohen Dienstleistungsbereitschaft

38. Sicheren und effektiven Umgang mit Microsoft Office-Anwendungen

39. Sehr gute Deutsch und (gute) Englischkenntnisse in Wort und Schrift


Was Dich bei uns erwartet:

40. Flache Hierarchien, selbstständiges Arbeiten, flexible Arbeitszeitmodelle

41. Gesundheitsmanagement (Fitness, Yoga, Achtsamkeit und Ernährung)

42. Weiterbildungsmöglichkeiten & zahlreiche Mitarbeiter Benefits

43. 30 Tage Urlaub

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