Abteilung Information:
BW Papersystems, als Teil des Barry-Wehmiller-Konzerns, stellt Anlagen her, die Papier in Produkte für Verbraucher verwandeln - jeden Tag, auf der ganzen Welt. Wir bieten innovative Technologien, Service und Ersatzteile sowie jahrelange, weltweite Erfahrung in folgenden Bereichen: Verarbeitung von Wellpappe, Endverarbeitung, Schneiden und Verpacken, Herstellen von Schreibwaren und Sicherheitsdokumenten sowie Binden von Büchern. Unsere Kunden verlassen sich bei der Herstellung und Verarbeitung von Produkten wie Wellpappkartons, Faltschachteln, Reisepässen, Notizbüchern, Kopierpapier, Karton sowie beschichteten Papieren und anderen Spezialpapieren auf die Maschinen aus unserem Hause. Weitere Informationen finden Sie unter bwpapersystems.com.Barry-Wehmiller ist ein breitgefächerter globaler Anbieter von Lösungen für Engineering, Beratung und Fertigungstechnologien für Verpackungs-, Wellpappen- und Papierverarbeitungsindustrien. Die Kombination eines mitarbeiterorientierten Führungsstils mit operativen Strategien und nachhaltigem Wachstum ließ Barry-Wehmiller zu einem 3 Milliarden USD Unternehmen wachsen, dessen fast 12.000 Mitarbeiter eine gemeinsame Vision haben: Building a Better World through Business.
Jobbeschreibung:
Location: Dreieich (Frankfurt area) | Hybrid work model (up to 2 days remote)
Join our close-knit team in Dreieich, the European hub of Barry-Wehmiller – a globally active U.S.-based company. With around 10 team members on site, we support various sister plants across Europe and North America, handling a wide range of administrative, logistical, and commercial tasks.
As a Administrative Associate, you’ll play a key role in keeping our operations running smoothly by supporting day-to-day and ad-hoc administrative processes.
Your Responsibilities
1. Route and process accounts payable invoices
2. Administer local lease contracts
3. Manage intercompany invoice approvals
4. Support with VISA letters and documentation
5. Coordinate and order office supplies
6. Track employee timesheets
7. Assist in payroll preparation
8. Communicate with global intercompany partners
9. Provide general office support
10. Contribute to special projects and ad-hoc tasks
11. Assist with month-end and year-end closing activities
Your Profile
12. Completed commercial apprenticeship or equivalent qualification
13. At least 2 years of experience in accounting, sales administration, or similar commercial roles
14. Familiarity with ERP systems is a plus
15. Proactive, results-driven, and hands-on approach
16. Fluent in both English and German
17. Comfortable working in a hybrid setup (up to 2 days/week remote)
This position is initially offered as a two-year parental leave cover. If you're ready to take on a diverse role in a collaborative, international team, we look forward to receiving your application!
#LI-AW1
Company:
BW Papersystems