The Service Technician will be responsible for our energy base devices business for DACH countries, you will support the technical service of all Sinclair clients in Germany. Leading our technical service desk, including documenting, training, and supporting our clients.
Service kit preparation and new operation guidelines
Prepare service manual
Prepare service price list
Support the technical service of all Sinclair clients in Germany.
Facilitate the process of warranty claims, parts selling and service contracts.
Directs service forecasting for Germany and sets performance goals accordingly.
Accountable for meeting or exceeding country service objectives on a monthly, quarterly and annual basis.
Routinely conducts quality control checks to ensure inspections and maintenance is performed as Sinclair’s specifications.
Responsible for the creation, distribution, and management of all repair work orders ensuring repair/maintenance is prioritized based on scheduled need.
To ensure the service is performed as the Sinclair specifications.
Fluent German & English
~ Aesthetic Industry experience is strongly desired, ideally within Energy Based Devices
Unterstützung des technischen Service für alle Sinclair-Kunden in Deutschland. Leitung unseres technischen Service Desks, einschließlich Dokumentation, Schulung und Unterstützung unserer Kunden.
Vorbereitung von Service-Kits und neuen Betriebsrichtlinien
Erstellung von Service-Handbüchern
Erstellung von Service-Preislisten
Schulung von Kundenbetreuern im Umgang mit der grundlegenden Fehlersuche und dem technischen Fall Harding
Unterstützung des technischen Kundendienstes für alle Sinclair-Kunden in Deutschland.
Planung und Ausführung für das Reparaturzentrum in Deutschland.
Verantwortlich für die Erstellung, Verteilung und Verwaltung aller Reparaturaufträge, um sicherzustellen, dass die Reparaturen/Wartungen nach dem geplanten Bedarf priorisiert werden.
Sicherstellen, dass der Service gemäß den Sinclair-Spezifikationen durchgeführt wird.
Entwurf, Entwicklung und Dokumentation von Abteilungsprozessen.
Reisebereitschaft von mindestens 25%
~ Fließendes Deutsch und Englisch
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