Job Description
Unser Ziel ist die Ermittlung der TV-Quoten, wobei der Schwerpunkt unseres Teams auf der methodischen Betreuung des GfK-Fernsehforschungspanels liegt. Dazu gehören beispielsweise Datenaktualisierungen, methodische Weiterentwicklungen und Qualitätssicherung.
Wir suchen eine/n Werkstudent:in (m/w/d), um unser Team von August bis November vor Ort am Orange Campus bei der jährlich stattfindenden Strukturerhebung zu unterstützen.
DEINE AUFGABEN:
* Rücklauferfassung inkl. inhaltlicher Kontrolle der Papier- und Online-Fragebogen
* Codierung der Papier-Fragebogen
* Nacherhebung Fragebogeninhalte (telefonisch)
* Scannen, Verifizieren und Kontrolle der Datensätze
DEIN PROFIL:
* Du studierst Marketing, BWL / VWL, Soziologie, Psychologie oder einen vergleichbaren Studiengang im
* Bachelor oder Master
* Fließende Deutschkenntnisse sind erforderlich
* Du hast Spaß am Thema Medienforschung
* Du bist eine motivierte Persönlichkeit, die sich gerne mit ihrem Arbeitsstil in ein engagiertes Team integriert
* Du zeichnest dich durch analytische Fähigkeiten aus und dein Fokus liegt auf einem guten Arbeitsergebnis
* Du hast sehr gute MS-Office-Kenntnisse (insbesondere Excel) und idealerweise SPSS
WAS WIR ANBIETEN:
* Attraktive Vergütung
* Angenehmes Arbeitsklima in einem sympathischen und motivierten Team
* Kompetente und umfassende Betreuung
* Spannende und herausfordernde Tätigkeiten mit einem tiefgreifenden Blick in die Fernsehforschung und TV-Quoten-Messung
#LI-SR2
#LI-ONSITE
Additional Information
Our Benefits
* Flexible working environment
* Volunteer time off
* LinkedIn Learning
* Employee-Assistance-Program (EAP)
About NIQ
NIQ is the world’s leading consumer intelligence company, delivering the most complete understanding of consumer buying behavior and revealing new pathways to growth. In 2023, NIQ combined with GfK, bringing together the two industry leaders with unparalleled global reach. With a holistic retail read and the most comprehensive consumer insights—delivered with advanced analytics through state-of-the-art platforms—NIQ delivers the Full View™. NIQ is an Advent International portfolio company with operations in 100+ markets, covering more than 90% of the world’s population.
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Our commitment to Diversity, Equity, and Inclusion
NIQ is committed to reflecting the diversity of the clients, communities, and markets we measure within our own workforce. We exist to count everyone and are on a mission to systematically embed inclusion and diversity into all aspects of our workforce, measurement, and products. We enthusiastically invite candidates who share that mission to join us. We are proud to be an Equal Opportunity/Affirmative Action-Employer, making decisions without regard to race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation, national origin, genetics, disability status, age, marital status, protected veteran status or any other protected class. Our global non-discrimination policy covers these protected classes in every market in which we do business worldwide. Learn more about how we are driving diversity and inclusion in everything we do by visiting the NIQ News Center: