Digital Marketing Assistant (m/f)
Job Description:
Become a key player in the development of our digital marketing strategy! As part of our dynamic team, you will be responsible for coordinating and leading tests to measure the effectiveness of our campaigns. Your tasks will also include optimizing relevant KPIs, reporting on campaign performance, analyzing target groups, and supporting the implementation of our Lidl Customer Data Platform.
Responsibilities:
* Begleitung und Teilprojektleitung von Tests zur Werbewirkung und -effizienz
* Optimierung relevanter KPIs basierend auf übergeordneten Touchpoint-Zielen sowie monatliches Reporting der werberelevanten KPIs
* Mitarbeit bei der Zielgruppenanalyse
* Unterstützung beim Rollout der Lidl Kundendatenplattform im Bereich Marketing Technology
* Recherche und Weiterentwicklung bestehender Customer-Decision- und Customer-Journey-Modelle sowie den dazugehörigen Tools
* Unterstützung bei der Entwicklung internationaler MarTech und AdTech Richtlinien für alle 30 Lidl-Länder
Requirements:
* Studium im Bereich Wirtschaftswissenschaften, Sozialwissenschaften oder Geisteswissenschaften mit dem Schwerpunkt Marketing/Digitales Marketing
* Analytische Fähigkeiten und Affinität zum Thema Retail/Beziehungsweise Einkauf
* Kreatives Denken und Spaß an der Arbeit mit digitalen Medien
* Sicherer Umgang mit MS Office, insbesondere Powerpoint und Excel
* Sehr gute Deutsch- und gute Englischkenntnisse
Benefits:
Lidl offers you a variety of opportunities to improve your skills and develop further. You will receive fair compensation and the chance to gain important practical insights into your field and experience the challenges of everyday business.