The Position This exciting role as a Customer Facing Function (CFF) Analyst in Customer Experience (ILD) offers the opportunity to shape strategic steering for Marketing, Sales, Medical Affairs, and Key Account Management within Human Pharma Germany. Based in Ingelheim, you will work closely with a wide range of stakeholders across local and global levels The position is permanent and provides a high degree of autonomy and innovation potential. Tasks & responsibilities Generate insights to support strategic steering across Sales, Marketing, Medical, and KAM, focusing on KPIs, productivity, and channel orchestration. Lead analytical work in all areas of sales force effectiveness, including implications on geographical structures. Support regional and national bonus & incentive goal-setting through standard and ad-hoc analyses, including KPI monitoring and alignment. Conduct in-depth analyses and derive actionable recommendations for key stakeholders within the TA. Initiate and manage CXE-, marketing-, and sales-related projects and processes in the area of customer facing functions. Coordinate analytical requirements with internal and external partners, ensuring data quality and compliance with standards Requirements University degree in business, life sciences, or a related field Several years of experience in analytical roles within the pharmaceutical or healthcare industry Strong, proven hands-on expertise in KPI-driven steering, data analysis & reporting and associated tools Excellent communication and consulting skills across diverse stakeholder groups Strategic mindset and the ability to proactively drive initiatives to influence at management level R eady to contact us ? If you have any questions about the job posting or process - please contact our HR Direct Team, Tel: 49 (0) 6132 77-3330 or via mail: hr.de@boehringer-ingelheim.com Recruiter: Isabell Hofmeister Hiring Manager: Jens von der Lippen Unser Unternehmen Bei Boehringer Ingelheim entwickeln wir bahnbrechende Therapien, die das Leben von Mensch und Tier verbessern. Als 1885 gegründetes und seitdem im Familienbesitz befindliches Unternehmen nehmen wir eine langfristige Perspektive ein. Mit 52.000 Mitarbeitenden weltweit setzen wir unsere Ziele um und fördern dabei eine vielfältige, gemeinschaftliche und inklusive Unternehmenskultur. Wir sind überzeugt: Mit talentierten und ambitionierten Mitarbeitenden und ihrer Leidenschaft für Innovationen heben wir die Grenzen des Erreichbaren immer wieder auf. Warum Boehringer Ingelheim? Bei uns können Sie wachsen, zusammenarbeiten, innovativ sein und Leben verbessern. Wir bieten Ihnen herausfordernde Tätigkeiten in einem respektvollen und kollegialen globalen Arbeitsumfeld mit einer Vielzahl von auf Innovation ausgerichteten Denkweisen und Methoden. Darüber hinaus sind für uns Qualifizierung und Entwicklung für alle Mitarbeitenden von zentraler Bedeutung, denn Ihr Wachstum ist unser Wachstum. Boehringer Ingelheim ist ein globaler Arbeitgeber, der sich für Chancengleichheit einsetzt, und ist stolz auf seine vielfältige und inklusive Kultur. Wir begrüßen die Vielfalt von Perspektiven und streben nach einem inklusiven Umfeld, wovon unsere Mitarbeiter*innen, Patienten*innen und Communitys profitieren. Sie möchten mehr erfahren? Dann lesen Sie hier weiter https://www.boehringer-ingelheim.com