Who We Are:
Since 1906, New Balance has empowered people through sport and craftsmanship to create positive change in communities around the world. We innovate fearlessly, guided by our core values and driven by the belief that conventions were meant to be challenged. We foster a culture in which every associate feels welcomed and respected, where leaders and creatives are inspired to shape the world of tomorrow by taking bold action today.
Seit mehr als 100 Jahren arbeitet New Balance daran, die Welt um uns herum zu bewegen. Denn wir glauben an eine einfache Wahrheit: We were born to move! Auf Grund unserer hohen Expertise für Footwear und Apparel in den Bereichen Running, Lifestyle, Fußball, Fitness, Tennis und Skate entwickelt sich die Marke seit Jahren global rasant weiter und baut das Produktportfolio auf allen Kontinenten stetig aus.
Zur Verstärkung unseres Teams am Standort Wertheim suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine/n
Store Manager (m/w/d)
Als Store Manager bist du für den reibungslosen Betrieb sowie für den Umsatz der Filiale und die Erreichung der Ziele verantwortlich
For more than 100 years, New Balance has been working to move the world around us. Because we believe in one simple truth: We were born to move! Thanks to our high level of expertise in footwear and apparel in the areas of running, lifestyle, football, fitness, tennis and skate, the brand has been developing rapidly globally for years and is constantly expanding its product portfolio on all continents.
To strengthen our team at the Wertheim location, we are looking for the next possible date for a
Store Manager (m/w/d)
As a Store Manager, you are responsible for the smooth operation and turnover of the shop and the achievement of targets.
ZudenwichtigstenAufgabenzählen dabei:
1. ErstellungvonPersonaleinsatzplänenundZeitnachweisen
2. AuswertungundAnalyseverschiedenerKPI’s
3. EngeZusammenarbeitundKorrespondenzmitdemRetailManagement
4. ÜbernahmevonVerwaltungsaufgabenundReportings
5. EinarbeitungundSchulungneuerMitarbeiter
Darüberhinaussorgstdumitdeinersympathischen,offenenundkompetentenArtfürabsolute Kundenzufriedenheit und vertrittst hierbei die Marke sowie die Werte des Unternehmens:
6. GewährleistungeinesoptimalenKundenservices
7. AktiveKundenbetreuungmitindividueller,kompetenterundfreundlicherBeratung
8. SicherstellungeineransprechendenPräsentationunseresWarensortiments
9. VisualMerchandisingmitverkaufsfördernderWarenpräsentation
10. DurchführungalleranfallendenKassiervorgängeinkl.Kassenabschluss
11. EntgegennahmeundBearbeitungvon Reklamationen
12. MitwirkungbeiPromotion-undMarketingaktionenim Store
13. Warenannahme,-kontrolleund-verarbeitung
14. MitarbeitbeiderVorbereitungundDurchführungvonInventuren
DeinProfil:
15. ErfolgreichabgeschlossenekaufmännischeBerufsausbildung
16. ErsteBerufserfahrungineinerFührungsposition
17. Mindestens3JahreErfahrungim Einzelhandel
18. HoheAffinitätfürSportundFashion
19. SelbständigeundeigenverantwortlicheArbeitsweise
20. AusgezeichneteKommunikationsfähigkeit
21. HoheServiceorientierungundFreudeandertäglichenArbeitmitanderenMenschen
22. GuteDeutsch-und Englischkenntnisse
23. Einsatzbereitschaft,Flexibilität&Teamfähigkeit(flexiblerEinsatzplan,einschließlichWochenende)
NewBalancebietetdireinspannendes,dynamischesundinternationalesUmfeld.EserwartetdicheinabwechslungsreicherArbeitsplatzin einem jungen, motivierten und sportbegeisterten Team. Dabei steht die Leidenschaft für den Sport und die Marke stets im Vordergrund.
WirfreuenunsaufdeineaussagekräftigenBewerbungsunterlagenunterAngabedesfrühestmöglichenEintrittsterminssowieder Gehaltsvorstellung.
NewBalanceGermanyGmbH–PlangeMühle2–40221Düsseldorf-
The most important tasks include:
24. Creation of personnel deployment plans and time sheets
25. Evaluating and analysing various KPIs
26. Close cooperation and correspondence with retail management
27. Taking on administrative tasks and reporting
28. Induction and training of new employees
In addition, you ensure absolute customer satisfaction with your friendly, open and competent manner and represent the brand and the values of the company:
29. Guarantee of optimum customer service
30. Active customer care with individual, competent and friendly advice
31. Ensuring an appealing presentation of our product range
32. Visual merchandising with sales-promoting product presentation
33. Carrying out all checkout procedures, including cash register closing
34. Receiving and processing complaints
35. Assisting with promotional and marketing campaigns in the store
36. Receiving, checking and processing goods
37. Assisting with the preparation and realisation of inventories
Your profile:
38. Successfully completed commercial vocational training
39. First professional experience in a management position
40. At least 3 years of experience in retail
41. High affinity for sports and fashion
42. Independent and autonomous way of working
43. Excellent communication skills
44. High service orientation and enjoy working with other people on a daily basis
45. Good knowledge of German and English
46. Commitment, flexibility & ability to work in a team (flexible work schedule, including weekends)
New Balance offers you an exciting, dynamic and international environment. You can expect a varied workplace in a young, motivated andsports-enthusiastic team. A passion for sport and the brand is always at the forefront.We look forward to receiving your detailed application documents, stating your earliest possible starting date and salary expectations.
NewBalanceGermanyGmbH–PlangeMühle2–40221Düsseldorf-