About Us
Spellman High Voltage Electronics Corporation, a family owned business for over 75 years, takes pride in powering progress in health, security and quality of life. We are key partners with the world’s leading medical devices, semiconductor, scientific analytics and industrial systems manufacturers. When they want to push the limits of what’s possible with high voltage applications, they turn to us to make it happen.
While Spellman is not a household name, our products are used to make and often power many of the most advanced technologies that make modern life possible. With design and manufacturing sites in North America, Europe and Asia, we have become the preferred provider of high voltage power solutions for OEMs pushing the boundaries of technology around the world by designing and producing the products they need to power progress.
Der Service und die Reparatur von Produkten, die von Kunden zur Reparatur/Neukonfiguration/Aktualisierung, Fehlersuche, Ursachenermittlung und Nacharbeit zurückgegeben werden. Sicherstellen, dass geeignete Korrekturmaßnahmen eingeführt werden, um ein erneutes Auftreten von Fehlern zu verhindern.
Hauptaufgaben:
1. Kundendienst und Support
2. Reklamationsbearbeitung und Dokumentation
3. Fehleranalyse
4. Prüfung und Konfiguration von Ersatzgeneratoren und -komponenten
5. Montage von Systemen
6. Unterstützung und Beratung bei der Nutzung der Spellman-Produktpalette
7. Ansprechpartner für technische Serviceanfragen unserer Kunden
8. Meldung häufig auftretender Fehler an Qualität und Technik
9. Retouren und kontaminierte Produkte
10. Reparatur und Wartung
11. Beschwerden
12. Schulung von Kunden und Vertriebspartnern (Servicetechniker)
13. Bereitstellung und Konfiguration von Ersatzteilen
14. Dokumentation der Serviceaktivitäten, ggf. auch Anpassung der Produktentstehungsdatei (DHR)
15. Entscheidung über Verwertung / Verschrottung von Kundenretouren (Generatoren, Platinen, Komponenten)
Qualifikation/Erfahrung:
16. Staatlich geprüfter/anerkannter Techniker der Fachrichtung Elektrotechnik oder gleichwertiger/höherer Abschluss
17. BA Elektrotechnik, Mechatroniker oder vergleichbare Ausbildung
18. Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung im Prüffeld, in der Entwicklung, in der Montage oder im Service
Service Technician
The service and repair of products returned by customers for repair/reconfiguration/updates, fault finding, root cause and rework. Ensuring appropriate corrective actions are introduced to prevent failure reoccurrences.
Key responsibilities:
19. Customer service and support
20. Complaint processing and documentation
21. Fault analysis
22. Testing and configuration of replacement generators and components
23. Assembly of systems
24. Support and advice on the use of the Spellman product range
25. Contact person for technical service enquiries from our customers
26. Reporting of frequently occurring faults to Quality and Engineering
27. Returns and contaminated products
28. Repair and maintenance
29. Complaints
30. Training of customers and sales partners (service technicians)
31. Provision and configuration of spare parts
32. Documentation of service activities, where available also adaptation of the product creation file (DHR)
33. Decision on utilisation / scrapping of customer returns (generators, circuit boards, components)
Qualification/ experience:
34. State-certified/ recognized technician specializing in electrical engineering or equivalent/ higher qualification
35. BA electrical engineering, mechatronics engineer or comparable training
36. At least 3 years of professional experience in the test field, development, assembly or service