Industrial Services & Cybersecurity
At TÜV Rheinland, in the
Industry Service & Cybersecurity
business unit, we are looking for talents who are ready to help shape the future of the industry and accompany technological progress. Our focus is on digitalization and networking in the industry, as well as the further international expansion of our services in the field of renewable energy and support for major infrastructure projects.
This applies to the functional safety of industrial plants in an era of rapidly increasing interconnectivity of components and machines – the keyword being
Operational Technology Security
– as well as to energy generation, utilization, and distribution, infrastructure, and network expansion.
Our Core Areas
* Pressure Equipment & Plant Engineering: Inspection, testing, and certification services focusing on pressure equipment such as pressure vessels, boilers, tanks, and piping systems.
* Elevators & Conveyor Technology: Inspection, testing, and certification services for elevators, conveyor belts, escalators, cranes, and machinery.
* Electrical & Building Technology: Evaluation, inspection, testing, and certification services for electrical, mechanical, and electronic systems.
* Industrial Inspection & Material Testing: Comprehensive inspection and testing services for industrial facilities and their materials.
* Infrastructure & Project Management: Project and construction supervision as well as integrated services for infrastructure projects.
* Energy & Environment: Technical support, certification, and testing for renewable energy and sustainable solutions.
* Cybersecurity & Functional Safety: Testing and certification services for industrial automation, IT, and OT security solutions.
Become part of a team that drives innovation and makes the world safer and more connected. With us, you can apply and expand your knowledge and actively shape the industry of the future – in an environment that fosters learning and diversity.
Tätigkeiten & Verantwortlichkeiten
* Als Kaufmännische*r Mitarbeiter*in im Bereich Disposition in unserem Geschäftsfeld Druckgeräte & Anlagentechnik sind Sie für die zeitlich und wirtschaftlich optimale Planung und Koordination von Terminen mit Kunden, Sachverständigen und Wartungsfirmen zuständig.
* Sie konkretisieren fristgerechte Prüftermine, fassen diese nach und werten die fälligen Prüfungen kontinuierlich aus. Bei bestehender Mängelverfolgung/Fristverlängerung koordinieren Sie die Nachprüfungstermine.
* Die Sicherstellung der Auslastung und Kapazität der Sachverständigen, die Aufnahme von Kundenanfragen und Terminwünschen sowie Vorqualifizierung der Aufträge gehört hierbei auch zu Ihren Aufgaben.
* Zudem verantworten Sie die telefonische und schriftliche Kundenbetreuung durch Annahme von Kundenanfragen und Terminwünschen und pflegen die Kundenstammdaten.
* Bedarfsweise tätigen Sie die Anlage von Aufträgen und Prüfobjekten.
* Die Übernahme sonstiger anfallender administrativer Aufgaben (z.B. Digitalisierung auftragsbezogener Unterlagen, Bereitstellung prüfungsrelevanter Unterlagen) runden Ihr Tätigkeitsprofil ab.
Erfahrung & weitere Qualifikationen
* Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung, z. B. als Kaufmann/-frau für Spedition und Logistikdienstleistungen, Personaldienstleistungskaufmann/-frau, Kaufmann/-frau für Kurier-, Express- und Postdienstleistungen oder in einem vergleichbaren Berufsfeld
* Mehrjährige Berufserfahrung im kaufmännischen Bereich, idealerweise im Umgang mit Kunden, Personaleinsatz- oder Terminkoordination
* Ausgeprägte Kunden- und Serviceorientierung sowie kommunikatives Geschick am Telefon
* Strukturierte und zuverlässige Arbeitsweise und Freude an der Teamarbeit, gepaart mit Organisationstalent, Flexibilität und einem hohen Maß an Eigenverantwortung.
* Sichere PC-Kenntnisse (MS Office, SAP/R3 von Vorteil)
* Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift; grundlegende Englischkenntnisse sind ein Plus