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Senior account manager - germany (f/m/d)

Berlin
Hive
Account Manager
Inserat online seit: 8 Juni
Beschreibung

Die Position Du hast Lust, Account Management neu zu denken, Hive aktiv mitzugestalten und eine ganze Branche zu verändern? Dann bewirb dich jetzt! Du übernimmst die Verantwortung für einige unserer größten deutschen Kund:innen und betreust dein Kunden-Portfolio eigenständig. Du entwickelst unsere Key Accounts strategisch weiter: Gemeinsam identifiziert ihr Optimierungspotenziale, plant Produkteinführungen und Expansionen in z.B. neue Märkte. Darüber hinaus baust du eine vertrauensvolle Beziehung zu deinen Kund:innen auf. Du baust starke Beziehungen zu deinen Kund:innen auf und pflegst sie, indem du als Bindeglied zum Hive-Team fungierst. Du identifizierst alle relevanten Ansprechpartner:innen und bleibst im engen Austausch mit den Entscheidungsträger:innen. Du sammelst Feedback deiner Kund:innen, analysierst es gemeinsam mit unserem Produktteam und stellst somit sicher, dass unsere Softwarelösung maximal kundenzentriert entwickelt. Dadurch unterstützt du unsere Kund:innen beim Erreichen ihrer Ziele. Du begleitest neue Kund:innen gemeinsam mit unserem Onboarding-Team durch die ersten Schritte mit Hive und sorgst dafür, dass ihr erster Eindruck unvergesslich positiv ist. Du analysierst dein Account-Portfolio und entwickelst Maßnahmen zur Umsatzsteigerung sowie zur Vermeidung von Kündigungen. Du wirst Teil unseres paneuropäischen Account Management Teams und stärkst unsere Beziehungen zu einigen der am schnellsten wachsenden D2C-Marken Europas. Dein Profil Wir wissen – manchmal ist nicht jede Anforderung erfüllt. Wenn du glaubst, dass du gut zu uns passt, freuen wir uns sehr auf deine Bewerbung! Mindestens 4 Jahre Erfahrung im B2B Account Management, Key Account Management, Sales oder Business Development Unternehmerisches Growth Mindset – du willst dich stetig weiterentwickeln und legst Wert auf nachhaltige Kundenbeziehungen Du bringst sowohl analytische Fähigkeiten als auch eine ausgeprägte Leidenschaft und kundenzentrierte Kommunikation mit, um erfolgreiche Kundenbeziehungen aufzubauen Du übernimmst gerne Verantwortung und verstehst dich als Gesicht von Hive gegenüber unseren Kund:innen – und als zentrale Schnittstelle zu internen Teams Du kommunizierst fließend auf Deutsch und Englisch in Wort und Schrift (mindestens C2) Du hast bereits in einem Scale-up, einem Software- oder SaaS-Unternehmen gearbeitet – Erfahrungen im Bereich Logistik oder E-Commerce sind ein Plus, aber kein Muss Unser Angebot Werde Teil von Hive. Arbeite mit einem hochmotivierten Team aus Expert:innen von Unternehmen wie McKinsey, Amazon, Shopify, Google, Blackstone, J.P. Morgan und DHL. Bei Hive leben wir eine Kultur des Vertrauens, der Zusammenarbeit und des konstruktiven Feedbacks – hier kannst du dich entfalten und echten Impact generieren. Gestalte aktiv mit. Forme die Zukunft der Commerce-Operations in einem schnell skalierenden Unternehmen mit starkem Unternehmergeist. Bei uns übernimmst du vom ersten Tag an Verantwortung und wächst gemeinsam mit Hive. Attraktive Vergütung. Wir bieten kompetitive Gehälter – inklusive eines Equity Incentive Plans (EIP) für alle Festangestellten. Die richtigen Tools. Du bekommst ein MacBook und das Equipment, das deinen Arbeitsstil optimal unterstützt – egal ob zusätzlicher Monitor, Headset oder etwas anderes. Dein Wohlbefinden zählt. 30 Urlaubstage pro Jahr, zusätzlich alle drei Jahre 20 Tage bezahlter Sonderurlaub (Sabbatical). Office-Perks & Team-Events. Kostenlose Snacks und Getränke im Büro sowie regelmäßige Team-Events – inklusive Workations mit dem gesamten Hive-Team. English Version The position If you are excited to re-think account management, shape Hive as a company, and disrupt an industry - apply! You will be in charge of our largest German merchants, independently managing your own account portfolio Strategically develop our key accounts on their growth journey, jointly discover optimization levers, or prepare new product launches and market entries while owning the relationship with your own customer base end-to-end Build and maintain strong relationships with your customer base by serving as the connecting element between our customers and the Hive team; identify all relevant stakeholders & be in constant exchange with all decision makers Collect and analyze customer feedback closely with our product team to ensure we develop the best, most customer-centric software product in the market and thereby enable our customers to reach their goals Onboard new customers into the Hive software and processes together with our Onboarding team and make the first experience with Hive as one of the best that customers will not forget Conduct account portfolio analysis and develop action plans for commercial development upselling strategies and churn prevention Join our pan-European account management team, and help deepen our customer relationships with some of the fastest growing direct-to-consumer brands across Europe Your profile We know - sometimes, you can’t tick every box. We would still love to hear from you if you think you’re a good fit! 4 years experience in B2B Account Management, Key Account Management, Sales or Business Development Entrepreneurial growth mindset, with a hunger for personal development and a passion for building lasting relationships Strong analytical as well as empathetic abilities to leverage in your communication towards customers You love the responsibility of being the face of Hive towards our customers and the point of intersection between internal and external stakeholders Fluent in writing and speaking in both German and English (C2) You have worked in a Scale-Up, Software or SaaS company before; logistics and e-commerce experience is a plus but not mandatory Our offering Be part of the Hive. Become part of a high-performing team of exceptional people from McKinsey, Amazon, Shopify, Google, Blackstone, J.P. Morgan, DHL, and more. At Hive, we foster a culture of trust, collaboration, and constructive feedback—where people are empowered to grow and make a real impact. Make your mark. Shape the future of commerce operations in a fast-scaling company with a strong entrepreneurial mindset. You’ll work on exciting challenges from Day 1 and grow alongside Hive as we expand across Europe. Competitive compensation. We offer market-competitive salaries, including an equity incentive plan (EIP) for all full-time team members. Tools to thrive. You'll receive a MacBook and the tools that suit your working style best—whether that’s an extra monitor, headphones, or something else to boost your productivity. We support your well-being. Enjoy 30 vacation days per year, with an additional 20 days to take as paid sabbatical every 3 years at Hive. Office perks & team events. Free drinks and snacks in our offices, and regular team events—including workations that bring the entire Hive team together. About us We're revolutionizing e-commerce operations. At Hive, we empower brands to excel in the digital commerce era through our innovative operations platform. By combining cutting-edge technology with a curated network of top-tier operations partners, we deliver measurable results. Our comprehensive platform streamlines the entire operational chain through a single, intuitive interface. Since our founding in 2020, we've rapidly grown to become one of Europe's leading operations platform, partnering with hundreds of innovative brands. With strategic locations in Berlin, Paris, Milan, Madrid, London, and Amsterdam. Backed by prestigious investors including Tiger Global, Earlybird, and Picus Capital, we're scaling our impact across Europe. Diversity and inclusion are core to our success. We actively cultivate an environment where every team member, regardless of background, can thrive. We welcome talent from all walks of life, regardless of religion, ethnicity, nationality, gender, sexual orientation, age, marital status, or disability. At Hive, authenticity and professional growth go hand in hand.

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