Its fun to work in a company where people truly believe in what they're doing ! We're committed to bringing passion and customer focus to the business. About us: With 1,125 rooms and suites, four restaurants and three bars, a multifunctional Congress Center and Berlin's most successful live show “Stars in Concert”, the Estrel is Europe's largest hotel, congress and entertainment center. With 1,200 events a year, the Estrel occupies a top position as a congress and event location. A team of 550 employees from 23 nations looks after our national and international guests and customers. The Estrel Tower is currently under construction and will expand the “Estrel World” by the end of 2025. Our benefits: Familiar working atmosphere in a committed team with a passion for the hotel and catering industry Permanent employment contract 28 days' vacation with an increase depending on length of service Vacation and Christmas bonus Free employee parking space Company pension scheme and capital-forming benefits Family & Friends rate Special conditions for restaurant & bar Subsidy for BVG ticket Subsidy for the Urban Sports Club JobRad - leasing a bicycle for commuting and leisure time Personights - exclusive offers for employees in other hotels Staff restaurant - fresh and inexpensive meals on site Wide range of training and development courses, including the Estrel Academy for career development Ihre Aufgaben: Fachlich fundierte und kompetente Kundenberatung vor und während der Veranstaltungen im Bereich Technik und Dekoration Führung und Motivation von einem eigenen Produktionsteam innerhalb der Veranstaltungstechnik Planung und Durchführung von verschiedensten Veranstaltungen zur vollsten Zufriedenheit unserer Kunden Erstellung von Angebotskalkulationen und kontinuierliche Kostenkontrolle Erstellung eines terminierten Produktionsablaufplanes und Kommunikation gegenüber allen beteiligten Abteilungen ( z.B. Convention & Event, Kunden, Video, Ton, Rigging, Licht) Erteilung von Arbeitsaufträgen an die notwendigen Gewerke Einhaltung und Durchsetzung aller gesetzlichen Vorschriften / Gesetze Einhaltung der Zeitpläne Ihr Profil: Abgeschlossene Meisterausbildung im Bereich der Veranstaltungstechnik (Bühne, Studio und/ oder Fachrichtung Beleuchtung), oder Studium zum Diplom-Ingenieur für Theater- und Veranstaltungstechnik oder gleichwertige Ausbildung und Berufserfahrung Fundierte Erfahrungen in der Produktionsleitung von Vorteil, Berufseinstieg nach Studium wäre möglich Kommunikationsstärke und Dienstleistungsorientierung Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachen sind von Vorteil Sicherer Umgang mit MC Office Programmen Wenn Sie zudem über Organisationstalent, ein souveränes und professionelles Auftreten sowie exzellente Umgangsformen verfügen, freuen wir uns darauf, Sie kennenzulernen. If you would like to work in a successfully managed private company where innovation and sustainability are particularly important and you would like to work with highly motivated and unique colleagues, then you have come to the right place.